Jump to content
Annons

Löpsedelssvenska


Egghuvud

Recommended Posts

najee ingen ny tråd kanske eftersom det diskuterats förr. Men Löpsedelesuttrycken upphör aldrig att förvåna mig. Tänker inte heller förfasa mig eller gnälla utan konstaterar bara att det finns mycket roliga ord.

Igårdagens Aftonblöja kunde man läsa att Carolina Gynning var utsatt för en "BRÖSTATTACK" av någon dockykändis eller liknande (baren-Ove, Idol-Thomas, Robinsson-Sven-åke eller någon annan) Nu undrar man ju lite stilla. VAd är en Bröstattack? Är det att någon attackerar ens bröst eller att man attackerar någon med brösten?

Hur allvarliga är bröstattacker? Hur ofta förekommer de?

Fredrik Lindström gjorde någon stå-uppgrej för några år sedan om ett par av hans favoriter:

Sexpräst - Hur utbildar man sig till det?

Lyxknark - Skall vi köra vardagsknarket, nej nej nje Vi tar lyxknarket idag Lyx Lyx...

En annan av mina sentida favoriter är NAKENCHOCK. Chock? Hmm om jag ser en naken person på stan så blir jag kanske fnissig. Tveksamt om jag skulle beskriva det som en chock.

Har ni några favoriter?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har Matte kl 1030.... och sen fysik hela eftermidagen...

usch detta är veckans heldag, hela två lektioner på samma dag...

Ja, det är hårt att plugga på komvux 😮

Rasar är alltid roligt. "Göran Persson rasar på svenska folket"...Finns två sätt att tolka det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Matte kl 1030.... och sen fysik hela eftermidagen...

usch detta är veckans heldag, hela två lektioner på samma dag...

Ja, det är hårt att plugga på komvux 🥰

Rasar är alltid roligt. "Göran Persson rasar på svenska folket"...Finns två sätt att tolka det. 😕

Rasar är kul. Där kan man också undra vad som menas. är folk verkligen rasande, eller är de mest lite småförbannade? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Klimatalarmister läste jag idag. Det känns tungt. undrar om man idenitfierar sig själv som en sådan - eller om det är omvärlden som ger en det epitetet.

Förening för anonyma klimatalarmister har möte:

-hej jag heter Torbjörn och är klimatalarmist...

- HEJ TORBJÖRN

Ja det började med att jag bruklade påpeka för min fru att hon inte skulle lägga vanliga bananskal i den gröna återvinningspåsen eftersom de innehåller skadliga ämnen för kompostering...sedan var inte steget långt till att börja köpa kravodlade tomater och ganska snart så var jag fast i ett evigt insändarskrivande till diverse stora tidningar där jag varndade för följderna av klimatförändringar.... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...