Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

yoyo, microkorgen har en "8 bands" vocoder... vad innebÀr 8 band? Ms2000 har 16 band, va e de för skillnad?

GÄr de att sjunga i Microkorgens vocoder sÄ det lÄter som sÄng, typ Chromeo's "needy girl" ?

(e lite full nu mÀrker jag, errr.. men ja, hoppas de gÄr Ä lÀsa)...

Gonatt! =)

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Enkelt uttryckt; ju fler band en vocoder har desto nÀrmare modulatorns ljud kommer man. För typisk sjungande robot (som du frÄgar efter) ska det vara 8 band, inte mer.

Postat

Okej, sÄ Microkorgen Àr bra dÄ? Funderar fett pÄ Ä köpa en, nÄn annan som kanske vet om den Àr bra annars, inte bara vocodern?

Postat

min kompis har en... och den lÄter skitbra. Vocodern Àr kanon!

Postat

Åh, den Ă€r jĂ€ttenajs tycker jag. Har en sjĂ€lv och Ă€r vĂ€ldigt förtjust i den. Den Ă€r kanske inte #1 pĂ„ presets, men den Ă€r riktigt kul och tacksam att programmera trots det lilla formatet. Varma, mysiga, levande ljud. Bara 4 röster sĂ„ inget för stora pads, men bra för alla andra typer av "analogiga" ljud. Senast igĂ„r lekte jag med den. Jag blandade ett cross-modulerat och LPF:at ljud med ett distat DWGS-ljud (oxĂ„ LPF:at med hög resonans). Resultatet (med ensamble-effekt och delay och mod-hjulet styrandes LPF-cutoff) blev ett maffigt och hĂ€rligt skitigt ljud som var underbart att spela. (Köper du en uKorg ska du fĂ„ patchen av mig). Hörs det att jag gillar synhten? 😉

• 4 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.