Jump to content
Annons

Cubase Crash , ver SX.2.x


Kaishero

Recommended Posts

Hej alla intelligenta studio läsare.

Mitt nyligen installerade Cubase Crashar ibland när jag startar det, genom att plötsligt börja använda typ 600 mb Swap Minne på HDn och bli djäkligt slött. Felet framkommer när jag laddar en en låt, eller när jag väljer mellan olika ASIO drivrutiner i cubase och switchar imellan.

Vad kan nu detta bero på, jag har alldrig haft någe sådant problem förut med någon version.

Mvh / Kaishero Tracks

Dator = Athlon XP 2000+ 512 mb RAM tillsammans med SB-Audigy 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej alla intelligenta studio läsare.

Mitt nyligen installerade Cubase Crashar ibland när jag startar det, genom att plötsligt börja använda typ 600 mb Swap Minne på HDn och bli djäkligt slött. Felet framkommer när jag laddar en en låt, eller när jag väljer mellan olika ASIO drivrutiner i cubase och switchar imellan.

Vad kan nu detta bero på, jag har alldrig haft någe sådant problem förut med någon version.

Mvh / Kaishero Tracks

Dator = Athlon XP 2000+ 512 mb RAM tillsammans med SB-Audigy  😛

Hej CNT,

Har du kontrollerat din cubase crash log som ligger i roten.

Sen om du kör den senaste Cubase SX 2 version som är 2.10.10 så behöver du uppdatera Licence control center:

http://www.syncrosoft.com

Finns att ladda ner under downloads och innehåller även de senaste drivisarna till din dongle om du har en sådan. Annars hjälper den inte så bra 😄

Sen om du har cash så rekommenderar jag dig ett annat ljudkort. Tex M-audio audiophile eller Phase22 som är två prisvärda kort som uppför sig lite stabilare.

/Peace

Daniel Sunebring

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...