Jump to content
Annons

Dags att beställa dator


Spotlight

Recommended Posts

Nu måste jag skaffa en ny dator och så här tänkte jag att den skulle se ut:

Processor: Intel Core 2 Duo E6750

Moderkort: Gigabyte P35-DS4

Minne: Corsair XMS2-6400 2X1024MB 800MHz with Heatzink

Grafik: Asus Extreme Geforce 8500GT 256MB

Diskar: 2X Seagate Barracuda 320GB

Chassi: Antec P182

Aggregat: Zalman ZM600-HP

Kylning: Zalman CNPS9500

CD/DVD: Samsung SH-S182D

OS: Windows XP Home

Pris: 10500kr

Är det någonting som jag bör ändra på eller är det bara att tuta och köra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kylning skulle jag nog byta ut till Tuniq Tower 120 Ultra. Den har fått betydligt bättre omdömen i olika tester på nätet som jag har läst. Komplett säljer den. komplett.se

Jag har inte testat någon av dom personligen.

Grafikkortet skulle jag nog välja ett med passiv kylning (heatsink), för att slippa en surrande fläkt, t.ex silent

Jag personligen skulle nog köpa 1 Gb till i minne (2x512). Man kan aldrig få nog av ram-minne...

Lycka till med din nya dator!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare, men varför inte köra 4 GB, om nu moderkortet klarar det? Priserna på ramminne

har legat bra länge nu.

Grafikkortet behöver du nog ett med passiv kylning, och egentligen, kanske det räcker med en billigare modell

(som inte har så stora behov av kylning?) Mellanskillnade kan du då använda till att köpa XP pro iställlet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för responsen!

Det är sant att man kanske ska lägga några hundringar till för att utöka minnet. Har tänkt att det räcker och blir över med 2GB eftersom jag inte använder särskilt många pluggar. Men kanske bra att ha extra..

Angående grafikkortet blev jag nu osäker på vad jag ska leta efter. Trodde att kortet jag valt:

https://www.datorbutiken.com/office/default...Product=ASN85GT var det tystaste man kunde få. Det är väl ingen fläkt på den? Alltså är det passivt? Om jag är ute och cyklar skulle jag vara tacksam om ni har förslag på ett kort som skulle passa mej? Jag ska knappt spela nånting på den utan bara köra musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...