creel (oregistrerad) Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 (redigerat) Jag har spelat in en demo med lite olika instrument och spår. Låten går i 136bpm och innan vi började spela in ändrade vi inte standardtempot som var 120bpm i projektfilen. Nu när jag ändrar tempot från 120 till 136 flyttas alla klipp, så det blir otakt så inåt h-vete. Går det inte att stänga av så att klippen låses till tid och inte tempo? Det måste ju vara busenkelt att fixa... Det skulle underlätta om jag kunde ha det rätta tempot i projektet eftersom jag då kan utnyttja bars etc. Tack på förhand! Redigerat 20 augusti 2007 av creel
DrHans Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 Jag har spelat in en demo med lite olika instrument och spår. Låten går i 136bpm och innan vi började spela in ändrade vi inte standardtempot som var 120bpm i projektfilen. Nu när jag ändrar tempot från 120 till 136 flyttas alla klipp, så det blir otakt så inåt h-vete. Går det inte att stänga av så att klippen låses till tid och inte tempo? Det måste ju vara busenkelt att fixa... Det skulle underlätta om jag kunde ha det rätta tempot i projektet eftersom jag då kan utnyttja bars etc. Tack på förhand! Bra fråga! Vet faktiskt inte, men det vore ju bra om det gick. Om det inte går eller du inte orkar vänta. Så kan du exportera varje instrument försig med samma startpunkt. Sen raderar du alla klossar ändrar tempot och importerar sen in filerna du exporterat. Så har du alla fall löst ditt problem för den här gången. Finner du "riktiga" lösningen så posta den gärna.
YellowStudio Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 Det styrs av hur du har markerat i poolwindow och i kanalfönstret till vänster i vanlig projekt wiew. T.ex du har bockat i musical mode (mus) i poolwindow 116 bpm. om du sen tittar i kanalen till vänster finns en liten knapp med en not, lyser gult. ändrar du då tempo följer filen med men bockar du av den gula knappen så följer filen sitt originaltempo.
creel (oregistrerad) Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 Det styrs av hur du har markerat i poolwindow och i kanalfönstret till vänster i vanlig projekt wiew.T.ex du har bockat i musical mode (mus) i poolwindow 116 bpm. om du sen tittar i kanalen till vänster finns en liten knapp med en not, lyser gult. ändrar du då tempo följer filen med men bockar du av den gula knappen så följer filen sitt originaltempo. Fattade inte först din förklaring, trodde det var mer avancerat än vad det var, men när jag kollade fattade jag direkt 😮 Tusen tack, det gick ju utmärkt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.