Jump to content
Annons

Komma igång med "Commercial Trance"


Taner

Recommended Posts

Om man vill komma igång och skapa "Commercial Trance" låtar, vad behöver man då?... Då syftar jag på VST(lead), Bass, kicks. Och vad behöver man veta? Är det nån speciell sak som alltid finns i Commercial Trance?

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag skulle säga tipsen ovan är väldigt bra! men gärna att du tar hem Vengeance Cd's ,,,

sen så får man ju pilla fram ljud å sånt själv!!

ge inte upp! det tar ett tag innan man fattar vad som gör vad osv,, själv har ajg noll koll men får till det rätt rba ändå haha:D

lycka till!!

Mvh / John

Link to comment
Dela på andra sajter

...vad behöver man veta? Är det nån speciell sak som alltid finns i Commercial Trance?
Lyssna in dig ordentligt på genren. Lyssna noggrannt. Lyssna en gång till.

Lyssna på andra musikgenrer, få nya influenser och hitta din egen väg och sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

...vad behöver man veta? Är det nån speciell sak som alltid finns i Commercial Trance?
Lyssna in dig ordentligt på genren. Lyssna noggrannt. Lyssna en gång till.

Lyssna på andra musikgenrer, få nya influenser och hitta din egen väg och sound.

Klart.

Man finner sin egen genre i slutändan om man bara tar sig tiden att leka på år efter år.

Jag låter helt klart inte så som jag ville låta från början.

Började toklyssna på tvspels musik och ville enbart göra det först men blandade in massvis med annat och nu är min musik obeskrivbar.

Det är mitt eget stuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...