Jump to content
Annons

Isolera studentrum?


Grillkeps

Recommended Posts

Hej vänner!

Jag har nyss fått ett studentrum att spendera 3,5 år i, och vill gärna göra det så rep/inspelningsvänligt som möjligt, dvs att dämpa utljudet och ta bort reflexer. Jag har ju den märkliga egenheten att inte bli kreativ förrän efter 23.

Jag fick ett litet ryck häromdagen och kom på att Jam säljer billiga skumgummiabsorbenter och backdrop.

Medveten om att det är en dum fråga, men rent teoretiskt:

Skulle det bli bra om man köpte absorbenter och klädde väggarna med, och sedan hängde svart backdrop över?

(framför allt tror jag det skulle se rätt coolt ut...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Akustikskum absorberar reflexer och ser till att du får mindre problem i rummet - men det isolerar i princip inte ett dugg utåt - så om du ska dämpa ljudet till grannarna OCH akustikreglera, så måste du bygga om väggarna så att de dämpar utljudet bättre - och efter det kan du börja akustikbehandla på lämpligt sätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

A_per (oregistrerad)

Ja, dämpa reflexer fungerar det för. Scenmolton har även en liten, om än liten, isolerande effekt. Men, ljudabsorbenter och scenmolton används främst till att Absorbera ljudet (dvs inte Isolera).

Om du vill köpa billigare skulle jag rekommendera Ljudbalans som har billiga backdrops och ljudabsorbenter. Har själv dem o de fungerar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...