Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hmmm,trist att man inte fÄtt respons pÄ detta. Dvs det jag Àr ute efter Àr om det gÄr att anvÀnda dxi instrument i sx2. Om sÄ Àr fallet behövs ngn wrapper (omvandlare) för att det skall fungera,eller Àr det sÄ att endast dx fx kan anvÀndas? Ngn erfaren cubase anvÀndare borde ha koll pÄ detta. Tack pÄ förhand.

PS: Jag har scannat manualen fett efter ngn vettig förklaring pÄ detta men endast hittat förklaringarna kring hur man anvÀnder dx fx i sx.

Postat

SÄ vitt jag vet sÄ er det ej möjligt att köra DXi i Cubase, det kan dock finnas nÄgon wrapper som klarar detta men jag har ingen koll pÄ dem. Cubase har en egen wrapper för att kunna köra DX effekter, dock hanterar inte denna automation vilket kan vara lite plÄgsamt. Titta i din VSTPlugins katalog sÄ hittar du en vst-dx.dll eller nÄgot liknande. Inte sÀker pÄ vad den heter, detta Àr dock om jag förstÄtt det rÀtt den wrapper som följer med Cubase.

Jag kan ta en lite nÀrmare titt pÄ detta och se om jag lyckas luska ut nÄgot. Tills dess vore det dock vÀldigt trevligt om nÄgon som har mer info om detta kunde slÀnga in ett inlÀgg eller tvÄ.

/Majken

Postat

Uj uj.. vad snabb jag var 😳

http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/053363.html

http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/053356.html

DĂ€r har du tvĂ„ inte sĂ„ roliga lĂ€nkar. TyvĂ€rr Ă€r det sĂ„ att Cubase ej stöder DXi och det verkar Ă€ven som att de inte tĂ€nkt att stödja det framöver. Jag körde Ă€ven lite sökningar pĂ„ wrappers, bl.a. pĂ„ kvr-vst men Ă€ven google, evreka och liknande. Men det verkar inte finnas nĂ„gon egentlig wrapper för DX/DXi till VST/VSTi. Det Ă€r ju ocksĂ„ otroligt synd att DX automatisering ej stöds 😎

/Majken

Postat

Suuuurt. Hade hittat ett flöjt plug som jag tyckte sÄg coolt ut,fanns dock bara som dxi.. =/ Aja,det kan ju hÀnda att det finns en lösning alt ngt annat plug som Àven Àr vsti. Tackar för hjÀlpen dock,ja samt kan ju lÀgga till att jag tÀnker spana in din trum maskin =) *saknar dock fler med step seq inbyggd*

Postat

SmartFlute antar jag att du menar, jo den kan nog vara skoj. Är vĂ€l en av de enda DXi plugins som inte finns som VSTi. Om man bortser frĂ„n det som följer med olika versioner av Cakewalk d.v.s. Cyclone, PSYN, DS964, Dreamstation o.s.v.

AngĂ„ende inbyggda sequencers sĂ„ Ă€r jag sĂ„n att jag enbart tycker att Pianoroll funkar riktigt bra för trumprogrammering. Detta eftersom jag vill ha full koll pĂ„ notlĂ€ngd, upplösning och liknande. Jag har en viss förmĂ„ga att jobba mot 64'e delar för att kunna göra retrigs 🙂

/Majken

Postat

Jepps det var den jag hittade,finns det ngt bra alternativ?

Jo man jobbar olika,sjÀlv gillar jag bÄda men tycker det Àr enklare att snabbt resta ut ett koncept med step seq först.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.