Chrillerocker (oregistrerad) Postat 4 augusti 2007 Postat 4 augusti 2007 Hej! AlltsĂ„ jag har ett stort problem. Mitt E-MU 0404 ljudkort vill inte spela in. NĂ€r man kopplar in elgitarren och kör nĂ„got inspelnings program sĂ„ hör man ljudet av elgitarren i högtalaren, men den spelar inte in nĂ„gonting. Det Ă€r liksom ljudet bara gĂ„r in i datan och passerar ljudprogramet som ska ta upp det jag spelar o spara det. Jag Ă€r ny pĂ„ det hĂ€r omrĂ„det sĂ„ jag vet inte sĂ„ mycket. Men jag har lĂ€st manualen och hittar ingenting som beskriver vad som kan vara felet. Ănnu en grej jag har upptĂ€ckt nu Ă€r att, nĂ€r jag installerade mitt E-MU 0404 ljudkort sĂ„ har mitt Cubase SX 3 slutat funka. NĂ€r jag trycker pĂ„ iconen sĂ„ laddar den men sen sĂ„ lĂ„ser den sig nĂ€r den lĂ€ser in "VST Connections". DĂ„ lĂ„ser sig hela jĂ€vla datan och jag mĂ„ste starta om den. Ăr det nĂ„n som har haft ett liknanade problem och kan hjĂ€lpa mig? Tack pĂ„ förhand!
Lars XLN Audio Postat 4 augusti 2007 Postat 4 augusti 2007 Hej! AlltsĂ„ jag har ett stort problem. Mitt E-MU 0404 ljudkort vill inte spela in. NĂ€r man kopplar in elgitarren och kör nĂ„got inspelnings program sĂ„ hör man ljudet av elgitarren i högtalaren, men den spelar inte in nĂ„gonting. Det Ă€r liksom ljudet bara gĂ„r in i datan och passerar ljudprogramet som ska ta upp det jag spelar o spara det. Jag Ă€r ny pĂ„ det hĂ€r omrĂ„det sĂ„ jag vet inte sĂ„ mycket. Men jag har lĂ€st manualen och hittar ingenting som beskriver vad som kan vara felet. Ănnu en grej jag har upptĂ€ckt nu Ă€r att, nĂ€r jag installerade mitt E-MU 0404 ljudkort sĂ„ har mitt Cubase SX 3 slutat funka. NĂ€r jag trycker pĂ„ iconen sĂ„ laddar den men sen sĂ„ lĂ„ser den sig nĂ€r den lĂ€ser in "VST Connections". DĂ„ lĂ„ser sig hela jĂ€vla datan och jag mĂ„ste starta om den. Ăr det nĂ„n som har haft ett liknanade problem och kan hjĂ€lpa mig? Tack pĂ„ förhand! Du kanske inte har valt rĂ€tt input pĂ„ spĂ„ret som du spelar in pĂ„?
Lithium Postat 4 augusti 2007 Postat 4 augusti 2007 Hej! AlltsĂ„ jag har ett stort problem. Mitt E-MU 0404 ljudkort vill inte spela in. NĂ€r man kopplar in elgitarren och kör nĂ„got inspelnings program sĂ„ hör man ljudet av elgitarren i högtalaren, men den spelar inte in nĂ„gonting. Det Ă€r liksom ljudet bara gĂ„r in i datan och passerar ljudprogramet som ska ta upp det jag spelar o spara det. Jag Ă€r ny pĂ„ det hĂ€r omrĂ„det sĂ„ jag vet inte sĂ„ mycket. Men jag har lĂ€st manualen och hittar ingenting som beskriver vad som kan vara felet. Ănnu en grej jag har upptĂ€ckt nu Ă€r att, nĂ€r jag installerade mitt E-MU 0404 ljudkort sĂ„ har mitt Cubase SX 3 slutat funka. NĂ€r jag trycker pĂ„ iconen sĂ„ laddar den men sen sĂ„ lĂ„ser den sig nĂ€r den lĂ€ser in "VST Connections". DĂ„ lĂ„ser sig hela jĂ€vla datan och jag mĂ„ste starta om den. Ăr det nĂ„n som har haft ett liknanade problem och kan hjĂ€lpa mig? Tack pĂ„ förhand! Du kanske inte har valt rĂ€tt input pĂ„ spĂ„ret som du spelar in pĂ„? Ta en titt pĂ„ 0404:s patch mix det Ă€r mĂ„nga som haft problem med den! tyvĂ€r Kanske finns nĂ„gon trĂ„d om den pĂ„ forumet, prova att göra en sökning. Annars borde det stĂ„ hur du skall göra i manualen đ
Chrillerocker (oregistrerad) Postat 4 augusti 2007 Postat 4 augusti 2007 Hej! AlltsĂ„ jag har ett stort problem. Mitt E-MU 0404 ljudkort vill inte spela in. NĂ€r man kopplar in elgitarren och kör nĂ„got inspelnings program sĂ„ hör man ljudet av elgitarren i högtalaren, men den spelar inte in nĂ„gonting. Det Ă€r liksom ljudet bara gĂ„r in i datan och passerar ljudprogramet som ska ta upp det jag spelar o spara det. Jag Ă€r ny pĂ„ det hĂ€r omrĂ„det sĂ„ jag vet inte sĂ„ mycket. Men jag har lĂ€st manualen och hittar ingenting som beskriver vad som kan vara felet. Ănnu en grej jag har upptĂ€ckt nu Ă€r att, nĂ€r jag installerade mitt E-MU 0404 ljudkort sĂ„ har mitt Cubase SX 3 slutat funka. NĂ€r jag trycker pĂ„ iconen sĂ„ laddar den men sen sĂ„ lĂ„ser den sig nĂ€r den lĂ€ser in "VST Connections". DĂ„ lĂ„ser sig hela jĂ€vla datan och jag mĂ„ste starta om den. Ăr det nĂ„n som har haft ett liknanade problem och kan hjĂ€lpa mig? Tack pĂ„ förhand! Du kanske inte har valt rĂ€tt input pĂ„ spĂ„ret som du spelar in pĂ„? AlltsĂ„ om du menar om jag har stĂ€llt det rĂ€tt i programet pĂ„ höger o vĂ€nster spĂ„r sĂ„ Ă€r svaret ja. Om det Ă€r pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt sĂ„ förstĂ„r jag inte riktigt vad du menar...? Jag har ocksĂ„ förstĂ„t det som att den dĂ€r patch mixen skall vara vĂ€ldigt "buggig" eller vad vi ska sĂ€ga. Men jag vet ju inte om det Ă€r den som Ă€r felet. Jag har sökt pĂ„ det hĂ€r forumet och pĂ„ flera forum men jag har inte hittat nĂ„got som kan hjĂ€lpa mig.
Lithium Postat 5 augusti 2007 Postat 5 augusti 2007 (redigerat) Hej! AlltsĂ„ jag har ett stort problem. Mitt E-MU 0404 ljudkort vill inte spela in. NĂ€r man kopplar in elgitarren och kör nĂ„got inspelnings program sĂ„ hör man ljudet av elgitarren i högtalaren, men den spelar inte in nĂ„gonting. Det Ă€r liksom ljudet bara gĂ„r in i datan och passerar ljudprogramet som ska ta upp det jag spelar o spara det. Jag Ă€r ny pĂ„ det hĂ€r omrĂ„det sĂ„ jag vet inte sĂ„ mycket. Men jag har lĂ€st manualen och hittar ingenting som beskriver vad som kan vara felet. Ănnu en grej jag har upptĂ€ckt nu Ă€r att, nĂ€r jag installerade mitt E-MU 0404 ljudkort sĂ„ har mitt Cubase SX 3 slutat funka. NĂ€r jag trycker pĂ„ iconen sĂ„ laddar den men sen sĂ„ lĂ„ser den sig nĂ€r den lĂ€ser in "VST Connections". DĂ„ lĂ„ser sig hela jĂ€vla datan och jag mĂ„ste starta om den. Ăr det nĂ„n som har haft ett liknanade problem och kan hjĂ€lpa mig? Tack pĂ„ förhand! Du kanske inte har valt rĂ€tt input pĂ„ spĂ„ret som du spelar in pĂ„? AlltsĂ„ om du menar om jag har stĂ€llt det rĂ€tt i programet pĂ„ höger o vĂ€nster spĂ„r sĂ„ Ă€r svaret ja. Om det Ă€r pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt sĂ„ förstĂ„r jag inte riktigt vad du menar...? Jag har ocksĂ„ förstĂ„t det som att den dĂ€r patch mixen skall vara vĂ€ldigt "buggig" eller vad vi ska sĂ€ga. Men jag vet ju inte om det Ă€r den som Ă€r felet. Jag har sökt pĂ„ det hĂ€r forumet och pĂ„ flera forum men jag har inte hittat nĂ„got som kan hjĂ€lpa mig. Tror inte patch mixen Ă€r "buggig" alls. Det Ă€r nog bara sĂ„ att den kan vara svĂ„r att förstĂ„ sig pĂ„. Har inte ljudkortet sjĂ€lv men vad har du laggt som "sends" i dom olika kanalerna i patch mixen. Tror du skall skicka inkanalen till Asio direct monitoring eller nĂ„tt, men det skall stĂ„ i maualen hur du anvĂ€nder patch mixen med ASIO đ Glöm inte att hĂ€mta senaste driv rutinerna hĂ€r. HĂ€r har du ocksĂ„ en bra lĂ€nk. Redigerat 5 augusti 2007 av Lithium
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.