Jump to content
Annons

SKa köpa nya högtalare till stereon/datorn, behöver råd!

Recommended Posts

Annons
Postat

Om du endast skall använda datorn till spel eller att spela upp MP3 mm på stereon så är det nog inget problem med det ljudkortet. Skall du däremot använda datorn för att göra musik så bör du fundera på om du skall byta till ett annat ljudkort, och då speciellt ett som har ASIO-drivrutiner.

Högtalarna har jag inga åsiker om eftersom jag inte har hört dom. Jag gissar att som monitorer till musikskapande så är de inte speciellt bra, men funkar säkert till spel, mp3 osv.

/H.

TjockSteffe (oregistrerad)
Postat
Om du endast skall använda datorn till spel eller att spela upp MP3 mm på stereon så är det nog inget problem med det ljudkortet. Skall du däremot använda datorn för att göra musik så bör du fundera på om du skall byta till ett annat ljudkort, och då speciellt ett som har ASIO-drivrutiner.

Högtalarna har jag inga åsiker om eftersom jag inte har hört dom. Jag gissar att som monitorer till musikskapande så är de inte speciellt bra, men funkar säkert till spel, mp3 osv.

/H.

Ok, tackar för svaret. Kan du rekommendera ett ljudkort i 1500-2000 kr-klassen? Jag ska bara spela in gitarrslingor från en POD.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.