Liquid_6 Postat 16 juli 2007 Postat 16 juli 2007 (redigerat) Hej.Jag har en fråga om tempobyte,jag vill kunna ändra bpm mitt i en låt i cubase,hur gör jag detta?så att klicket å allt hänger med lixom.Är det tempo track jag ska pula med? Redigerat 16 juli 2007 av Liquid_6
Lars XLN Audio Postat 16 juli 2007 Postat 16 juli 2007 Hej.Jag har en fråga om tempobyte,jag vill kunna ändra bpm mitt i en låt i cubase,hur gör jag detta?så att klicket å allt hänger med lixom. Kolla upp "Tempo Track" i manualen!
Liquid_6 Postat 16 juli 2007 Trådstartare Postat 16 juli 2007 Hej.Jag har en fråga om tempobyte,jag vill kunna ändra bpm mitt i en låt i cubase,hur gör jag detta?så att klicket å allt hänger med lixom. Kolla upp "Tempo Track" i manualen! Jag hittade precis en liknande fråga nån annanstans på forumet,ska läsa i den sektionen då 😮
Eternal Postat 17 juli 2007 Postat 17 juli 2007 Hej.Jag har en fråga om tempobyte,jag vill kunna ändra bpm mitt i en låt i cubase,hur gör jag detta?så att klicket å allt hänger med lixom. Kolla upp "Tempo Track" i manualen! Och i samma veva kan vi lägga ner hela forumet....
Liquid_6 Postat 17 juli 2007 Trådstartare Postat 17 juli 2007 Hej.Jag har en fråga om tempobyte,jag vill kunna ändra bpm mitt i en låt i cubase,hur gör jag detta?så att klicket å allt hänger med lixom. Kolla upp "Tempo Track" i manualen! Och i samma veva kan vi lägga ner hela forumet.... En pik på den korta responsen eller?Hade ju varit kul att få lite mer hands on tips än en referens till manualen.
drloop (oregistrerad) Postat 17 juli 2007 Postat 17 juli 2007 Men det är rätt tips. Master track eller tempo track bestämmer BPM. Av/på tempotrack finns på transportkontrollen. Stäng av tempotrack och du ändrar tempo med + och - knapparna på den numeriska knappsatsen på ditt tangentbord....
Liquid_6 Postat 17 juli 2007 Trådstartare Postat 17 juli 2007 Men det är rätt tips.Master track eller tempo track bestämmer BPM. Av/på tempotrack finns på transportkontrollen. Stäng av tempotrack och du ändrar tempo med + och - knapparna på den numeriska knappsatsen på ditt tangentbord.... Och då spelar jag bara in det valda tempot och kan sen trycka in ett annat närsomhelst eller?
drloop (oregistrerad) Postat 17 juli 2007 Postat 17 juli 2007 Har du spelat in sång eller gitarr så kommer dessa i osynk om du ändrar tempo. Men kör du bara midi eller mjukvarusyntar inga problem att ändra tempo. I Senare versioner av Cubase kan man ju timestretcha och ändra tempot även på audiospår med sång och gura. Men det förändrar ljudbilden något.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.