Egghuvud Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 (redigerat) Jag tycker fortfarande att det Ă€r lite trevligt med newbiefrĂ„gor, Ă€en om jag kan ondgöra mig över det ibland. Men ofta gĂ„r det Ă„t tre fyra varv innan man över huvud taget vet vilket problemet Ă€r. Och sedan gĂ„r det i repris. FĂ„nigt kanske, men ibland tĂ€nker jag att det skulle finnas en egen kollumn för nybörjarfrĂ„gor, alternativt att det fanns en nitad rekomendation omkring vilka basfakta som man behöver för att kunna hjĂ€lpa till, som man kan hĂ€nvisa till, lite som typ Nitad i demopostningarna. Tala om vilket system, vilket ljudkort, vilken plugin os v . T e x FrĂ„ga varför hör jag ingenting i midi? svar vad anvĂ€nder du för system Svar cubase frĂ„ga vilket cubase, vilket OS vilket ljudkort osv osv i all oĂ€ndlighet. Egghuvudet kanske bara Ă€r gnĂ€lligt? đ Redigerat 3 september 2004 av Egghuvud
Lundin Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 ehum..Kung Olsberg har stĂ€llt en sĂ„dan request i en tidigare trĂ„d om det fanns folk hĂ€r som ville hjĂ€lpa till med en sammanstĂ€llning..( tror jag han menade )... PM:a o kolla... du fĂ„r jobbet direkt.. đ
Egghuvud Postat 3 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 3 september 2004 ehum..Kung Olsberg har stĂ€llt en sĂ„dan request i en tidigare trĂ„d om det fanns folk hĂ€r som ville hjĂ€lpa till med en sammanstĂ€llning..( tror jag han menade )... PM:a o kolla... du fĂ„r jobbet direkt.. đ Njaeee jag vill inte ha jobbet, men jag kan vara med och brainstorma. Vid NewbiefrĂ„gor bör du ange följande: Operativsystem Ljudkort Sequencer ev övrig mjukvara som Ă€r inblandad i problemet Försök att beskriva problemet i steg. D v s jag har gjort...men det fungerade inte. Fler förslag?
hammagrella Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 HĂ€r Ă€r top 3 FAQs: Hur lĂ€gger man upp lĂ„tar pĂ„ intörnĂ€t? Vilket ljudkort ska jag köpa? Varför köper folk bara "dĂ„lig" musik och inte sĂ„n "bra" som vi gillar? đ
Neko Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 Hamma, den idén Àr faktiskt riktigt bra pÄ allvar! (den sista kanske kan ersÀttas med en lÀmplig "hjÀlp FAQ" eller sÄ... men annars Àr de inte en dum idé alls.
VacUm Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 Varför köper folk bara "dĂ„lig" musik och inte sĂ„n "bra" som vi gillar? đ đ Den frĂ„gan sĂ€ger vĂ€ldigt mycket om frĂ„gestĂ€llaren...
Egghuvud Postat 3 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 3 september 2004 Vid NewbiefrĂ„gor bör du ange följande: Operativsystem Ljudkort Sequencer ev övrig mjukvara som Ă€r inblandad i problemet Försök att beskriva problemet i steg. D v s jag har gjort...men det fungerade inte. Fler förslag? Hörrnu grabbarna boys jag var lite allvarlig. Skoja inte till min trĂ„d för mycket. Kom med lite förslag istĂ€llet. đ Ev annan hĂ„rdvara som Ă€r inblandad i problemet. Datorspecifikation? Kanske inte hela viachipsetsnacket, men hd, processor och minne?
Lundin Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 (redigerat) Vore vĂ€l rĂ€tt schysst att kunna speca upp FAQ'en i grova drag sĂ„som en Gallup... som typ: Handlar dina frĂ„gor om: 1: Ljudkort 2: Mjukvara 3. MIDI-relaterat 4. Inspelning sen ha mer eller mindre detaljerade undergrupper... men det kanske Ă€r omöjligt eller krĂ„ngligt att göra en gallupp i en gallupp i en gallup đ Edit: borttagen bokstav Redigerat 3 september 2004 av demoniqus
Neko Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 (redigerat) Tror det kan bli komplicerat med galluppar och rÀtt krÄngligt. BÀttre att man stÀller frÄgan dÀr den ska stÀllas (om den ska stÀllas) pÄ rÀtt stÀlle och i en vettig formulering. Jag tycker Egget har vettiga Äsikter, ska vi ta och spika detta med adminsarna? Gör en liten skiss med hjÀlp av det som redan listats: Regler för frÄgor. För att vi hÀr pÄ forumet skall kunna ge dig den hjÀlp du behöver sÄ enkelt och snabbt som möjligt sÄ önskar vi att du tar dig tid att fylla i dessa nedanstÄende specifikationer. Detta för att undvika missförstÄnd och sÄ vi snabbt kan ge dig ett bra svar pÄ ditt problem. 1: Dator (Processor, Minne, ev HD) 2: Operativsystem 3: Ljudkort 4: Sequencer / inspelningsprogram 5: Mjukvara som Àr inblandad i problemet 6: HÄrdvara som Àr inblandad i problemet Tala sedan om hur problemet yttrar sig sÄ sakligt det gÄr att beskriva. Uttalanden som: " Hej, mitt Cubase hittar inte Battery" kunde vara mycket mer detaljerat. Beskriv gÀrna vad du har testat och gÀrna din vana med programmet i frÄga, sÄ kommer svaren bli bÄde begripligare och mer hjÀlpsamma. Tack pÄ förhand. Comments? Bra eller keff? Redigerat 3 september 2004 av Neko
MusicGene Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 det hade dessutom varit jÀkligt smidigt om man hade ett speciellt frÄgeformulÀr dÀr man fick upp alla andra frÄgor som gÀllde ungefÀr samma utrustning man sjÀlv har. DÄ skulle nog mÄnga newbies hitta rÀtt. MÄnga Àr ju för korkade för att söka.
Egghuvud Postat 3 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 3 september 2004 Regler för frĂ„gor. För att vi hĂ€r pĂ„ forumet skall kunna ge dig den hjĂ€lp du behöver sĂ„ enkelt och snabbt som möjligt sĂ„ önskar vi att du tar dig tid att fylla i dessa nedanstĂ„ende specifikationer. Detta för att undvika missförstĂ„nd och sĂ„ vi snabbt kan ge dig ett bra svar pĂ„ ditt problem. 1: Dator (Processor, Minne, ev HD) 2: Operativsystem 3: Ljudkort 4: Sequencer / inspelningsprogram 5: Mjukvara som Ă€r inblandad i problemet 6: HĂ„rdvara som Ă€r inblandad i problemet Tala sedan om hur problemet yttrar sig sĂ„ sakligt det gĂ„r att beskriva. Uttalanden som: " Hej, mitt Cubase hittar inte Battery" kunde vara mycket mer detaljerat. Beskriv gĂ€rna vad du har testat och gĂ€rna din vana med programmet i frĂ„ga, sĂ„ kommer svaren bli bĂ„de begripligare och mer hjĂ€lpsamma. Tack pĂ„ förhand. Nu börjar vi snacka allvar neko đ
tordA Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 đźđ det Ă€r rĂ€tt, lĂ„t MĂ€ster O pillra med tidningen sĂ„ tar "we the people" hand om resten đł 5 och 6 i listan kan vara knepigt men inte vĂ€rre Ă€n att en PC med win98 i ett nĂ€tvĂ€rk med 650st win2k kan stĂ€lla till'et đ
Lindeberg Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 I enlighet med forumets trevlighetsstandard förslÄr jag Àndrad rubrik: "Tips vid frÄgor"
Egghuvud Postat 3 september 2004 TrÄdstartare Postat 3 september 2004 Annars kan vi kalla den för "Svara pÄ detta annars Àr du ett Àgghuvud...hmm nej vÀnta... det blev fel...
Neko Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 I enlighet med forumets trevlighetsstandard förslĂ„r jag Ă€ndrad rubrik: "Tips vid frĂ„gor" Konstruktivt đ Bra drag! AngĂ„ende allvar, sĂ„ tycker jag att vi definitivt ska göra vad som kan göras för att alla ska trivas hĂ€r sĂ„ bra som möjligt. Och detta Ă€r ett rĂ€tt sĂ„ enkelt och smidigt sĂ€tt. Undrar om admin kommer lĂ„ta anvĂ€ndare vara moderatorer hĂ€r? Just för att kunna vara snabba med att lĂ„sa trĂ„dar som spĂ„rar ur (Det var bra lĂ€nge sen nu đł), klistra ihop trĂ„dar, och dela dem nĂ€r det blir lite vĂ€l OT. Var vĂ€l tal om det för ett tag sedan, men det verkar ha kommit av sig. Vi fĂ„r vĂ€l helt enkelt vĂ€nta och se đź
tordA Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 Annars kan vi kalla den för"Svara pĂ„ detta annars Ă€r du ett Ă€gghuvud...hmm nej vĂ€nta... det blev fel... đđ
Egghuvud Postat 14 september 2004 TrÄdstartare Postat 14 september 2004 För att vi hÀr pÄ forumet skall kunna ge dig den hjÀlp du behöver sÄ enkelt och snabbt som möjligt sÄ önskar vi att du tar dig tid att fylla i dessa nedanstÄende specifikationer. Detta för att undvika missförstÄnd och sÄ vi snabbt kan ge dig ett bra svar pÄ ditt problem. 1: Dator (Processor, Minne, ev HD) 2: Operativsystem 3: Ljudkort 4: Sequencer / inspelningsprogram 5: Mjukvara som Àr inblandad i problemet 6: HÄrdvara som Àr inblandad i problemet Tala sedan om hur problemet yttrar sig sÄ sakligt det gÄr att beskriva. Uttalanden som: " Hej, mitt Cubase hittar inte Battery" kunde vara mycket mer detaljerat. Beskriv gÀrna vad du har testat och gÀrna din vana med programmet i frÄga, sÄ kommer svaren bli bÄde begripligare och mer hjÀlpsamma. Tack pÄ förhand. Tips för frÄgor Ytterligare tillÀgg: Innan du postar en frÄga som handlar om allmÀna problem knutna till ditt musikskapande rekomenderar vi dig att anvÀnda forumets sökfunktion.
ChrioN Postat 17 september 2004 Postat 17 september 2004 det skulle vara bra med ett eget forum till all "troubleshooting"
hackeman Postat 17 september 2004 Postat 17 september 2004 Det dĂ€r med FAQ och frĂ„geformulĂ€r Ă€r ju sĂ„nt som Ă€r basic för en supportfunktion. Bra och basic. Sen kommer man in pĂ„ dispatch, eskalering, subject matter experts och allt det dĂ€r... sĂ„ fortsĂ€tter vi pĂ„ det hĂ€r viset kanske vi kan förvandla oss sjĂ€lva till en enda stor supportorganisation... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.