Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag tycker fortfarande att det Àr lite trevligt med newbiefrÄgor, Àen om jag kan ondgöra mig över det ibland. Men ofta gÄr det Ät tre fyra varv innan man över huvud taget vet vilket problemet Àr. Och sedan gÄr det i repris. FÄnigt kanske, men ibland tÀnker jag att det skulle finnas en egen kollumn för nybörjarfrÄgor, alternativt att det fanns en nitad rekomendation omkring vilka basfakta som man behöver för att kunna hjÀlpa till, som man kan hÀnvisa till, lite som typ Nitad i demopostningarna. Tala om vilket system, vilket ljudkort, vilken plugin os v .

T e x

FrÄga varför hör jag ingenting i midi?

svar vad anvÀnder du för system

Svar cubase

frÄga vilket cubase, vilket OS vilket ljudkort osv osv i all oÀndlighet.

Egghuvudet kanske bara Ă€r gnĂ€lligt? 😕

Redigerat av Egghuvud
Annons
Postat

ehum..Kung Olsberg har stÀllt en sÄdan request i en tidigare trÄd om det fanns folk hÀr som ville hjÀlpa till med en sammanstÀllning..( tror jag han menade )...

PM:a o kolla... du fĂ„r jobbet direkt.. 😕

Postat
ehum..Kung Olsberg har stÀllt en sÄdan request i en tidigare trÄd om det fanns folk hÀr som ville hjÀlpa till med en sammanstÀllning..( tror jag han menade )...

PM:a o kolla... du fĂ„r jobbet direkt.. 😕

Njaeee jag vill inte ha jobbet, men jag kan vara med och brainstorma.

Vid NewbiefrÄgor bör du ange följande:

Operativsystem

Ljudkort

Sequencer

ev övrig mjukvara som Àr inblandad i problemet

Försök att beskriva problemet i steg. D v s jag har gjort...men det fungerade inte.

Fler förslag?

Postat

HÀr Àr top 3 FAQs:

Hur lÀgger man upp lÄtar pÄ intörnÀt?

Vilket ljudkort ska jag köpa?

Varför köper folk bara "dÄlig" musik och inte sÄn "bra" som vi gillar?

😕

Postat

Hamma, den idén Àr faktiskt riktigt bra pÄ allvar! (den sista kanske kan ersÀttas med en lÀmplig "hjÀlp FAQ" eller sÄ... men annars Àr de inte en dum idé alls.

Postat
Varför köper folk bara "dÄlig" musik och inte sÄn "bra" som vi gillar?

😆

😉 Den frĂ„gan sĂ€ger vĂ€ldigt mycket om frĂ„gestĂ€llaren...

Postat
Vid NewbiefrÄgor bör du ange följande:

Operativsystem

Ljudkort

Sequencer

ev övrig mjukvara som Àr inblandad i problemet

Försök att beskriva problemet i steg. D v s jag har gjort...men det fungerade inte.

Fler förslag?

Hörrnu grabbarna boys jag var lite allvarlig. Skoja inte till min trĂ„d för mycket. Kom med lite förslag istĂ€llet. 😆

Ev annan hÄrdvara som Àr inblandad i problemet.

Datorspecifikation? Kanske inte hela viachipsetsnacket, men hd, processor och minne?

Postat (redigerat)

Vore vÀl rÀtt schysst att kunna speca upp FAQ'en i grova drag sÄsom en Gallup...

som

typ: Handlar dina frÄgor om:

1: Ljudkort

2: Mjukvara

3. MIDI-relaterat

4. Inspelning

sen ha mer eller mindre detaljerade undergrupper...

men det kanske Ă€r omöjligt eller krĂ„ngligt att göra en gallupp i en gallupp i en gallup 😆

Edit: borttagen bokstav

Redigerat av demoniqus
Postat (redigerat)

Tror det kan bli komplicerat med galluppar och rÀtt krÄngligt. BÀttre att man stÀller frÄgan dÀr den ska stÀllas (om den ska stÀllas) pÄ rÀtt stÀlle och i en vettig formulering. Jag tycker Egget har vettiga Äsikter, ska vi ta och spika detta med adminsarna?

Gör en liten skiss med hjÀlp av det som redan listats:

Regler för frÄgor.

För att vi hÀr pÄ forumet skall kunna ge dig den hjÀlp du behöver sÄ enkelt och snabbt som möjligt sÄ önskar vi att du tar dig tid att fylla i dessa nedanstÄende specifikationer. Detta för att undvika missförstÄnd och sÄ vi snabbt kan ge dig ett bra svar pÄ ditt problem.

1: Dator (Processor, Minne, ev HD)

2: Operativsystem

3: Ljudkort

4: Sequencer / inspelningsprogram

5: Mjukvara som Àr inblandad i problemet

6: HÄrdvara som Àr inblandad i problemet

Tala sedan om hur problemet yttrar sig sÄ sakligt det gÄr att beskriva. Uttalanden som: " Hej, mitt Cubase hittar inte Battery" kunde vara mycket mer detaljerat. Beskriv gÀrna vad du har testat och gÀrna din vana med programmet i frÄga, sÄ kommer svaren bli bÄde begripligare och mer hjÀlpsamma.

Tack pÄ förhand.

Comments? Bra eller keff?

Redigerat av Neko
Postat

det hade dessutom varit jÀkligt smidigt om man hade ett speciellt frÄgeformulÀr dÀr man fick upp alla andra frÄgor som gÀllde ungefÀr samma utrustning man sjÀlv har. DÄ skulle nog mÄnga newbies hitta rÀtt. MÄnga Àr ju för korkade för att söka.

Postat

Regler för frÄgor.

För att vi hÀr pÄ forumet skall kunna ge dig den hjÀlp du behöver sÄ enkelt och snabbt som möjligt sÄ önskar vi att du tar dig tid att fylla i dessa nedanstÄende specifikationer. Detta för att undvika missförstÄnd och sÄ vi snabbt kan ge dig ett bra svar pÄ ditt problem.

Tala sedan om hur problemet yttrar sig sÄ sakligt det gÄr att beskriva. Uttalanden som: " Hej, mitt Cubase hittar inte Battery" kunde vara mycket mer detaljerat. Beskriv gÀrna vad du har testat och gÀrna din vana med programmet i frÄga, sÄ kommer svaren bli bÄde begripligare och mer hjÀlpsamma.

Tack pÄ förhand.

Nu börjar vi snacka allvar neko 😠

Postat

😼😆

det Àr rÀtt, lÄt MÀster O pillra med tidningen

sĂ„ tar "we the people" hand om resten 😳

5 och 6 i listan kan vara knepigt

men inte vÀrre Àn att en PC med win98

i ett nĂ€tvĂ€rk med 650st win2k kan stĂ€lla till'et 😠

Postat
I enlighet med forumets trevlighetsstandard förslÄr jag Àndrad rubrik:

"Tips vid frÄgor"

Konstruktivt 😠

Bra drag!

AngĂ„ende allvar, sĂ„ tycker jag att vi definitivt ska göra vad som kan göras för att alla ska trivas hĂ€r sĂ„ bra som möjligt. Och detta Ă€r ett rĂ€tt sĂ„ enkelt och smidigt sĂ€tt. Undrar om admin kommer lĂ„ta anvĂ€ndare vara moderatorer hĂ€r? Just för att kunna vara snabba med att lĂ„sa trĂ„dar som spĂ„rar ur (Det var bra lĂ€nge sen nu 😳), klistra ihop trĂ„dar, och dela dem nĂ€r det blir lite vĂ€l OT. Var vĂ€l tal om det för ett tag sedan, men det verkar ha kommit av sig. Vi fĂ„r vĂ€l helt enkelt vĂ€nta och se 😼

Postat
Annars kan vi kalla den för

"Svara pÄ detta annars Àr du ett Àgghuvud...hmm nej vÀnta... det blev fel...

🙂🙂laughzappel.giflaugh.gif

• 2 veckor senare...
Postat

Tack pÄ förhand.

Tips för frÄgor

Ytterligare tillÀgg:

Innan du postar en frÄga som handlar om allmÀna problem knutna till ditt musikskapande rekomenderar vi dig att anvÀnda forumets sökfunktion.

Postat

Det dĂ€r med FAQ och frĂ„geformulĂ€r Ă€r ju sĂ„nt som Ă€r basic för en supportfunktion. Bra och basic. Sen kommer man in pĂ„ dispatch, eskalering, subject matter experts och allt det dĂ€r... sĂ„ fortsĂ€tter vi pĂ„ det hĂ€r viset kanske vi kan förvandla oss sjĂ€lva till en enda stor supportorganisation... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.