Pesek Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 Dags att köpa nytt ljudkort! Bästa firewire kortet under 6000:- som är mitt absoluta tak, helst under 5500:- men det kan diffa lite 😛 Stabilt kort, bra drivrutiner, låg latency, bra ljudkvalité. Micförstärkare inget måste (gör inget om det finns) då jag kommer att köra med en extern sådan som är rörbestyckad. Kommer att producera techno, hiphop, r&b, club så det räcker med denna micförstärkare. Ska funka både till mac och pc, men kommer att användas främst till mac. Om ni vet vad som gäller tveka inte att tipsa mig 🙁 Tackar för svar! // Pesek
Emil Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 Hur många in och utgångar behöver du? Min första tanke är Motu Ultralite.
Claes Holmerup Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 Jag är lite lat och länkar till mitt SVAR i ett annat forum...
Pesek Postat 10 juli 2007 Trådstartare Postat 10 juli 2007 Japp såg ditt svar. Precis dom korten jag tittat på, kanske inte 8pre då men de andra iaf. Ska skumma igenom dom lite mer så får vi se vart det slutar 😎 Tack för svaret!
Mutz Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Jag har ett Motu 8pre och super nöjd... Men du kanske inte behöver 8 kanaler in?
ViktorDenStore Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Begagnad Digidesign Digi002 Rack kan du få för ca 6'000:- 😎 Nypris när den kom var väl uppåt 13'000:- har jag för mig.
3millimetersPlektrum Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Jag hade tänkt svara Presonus Firepod, men såg sedan att du inte direkt var i behov av 8 mik-ingångar.
Pesek Postat 10 juli 2007 Trådstartare Postat 10 juli 2007 Tack för att ni tog er tid och gav mig tips. Det känns iaf på era svar att jag själv varit på rätt väg. Trist att investera i något som sedan visar sig vara skit. Då är man tillbaka på ruta 1.
Pesek Postat 14 juli 2007 Trådstartare Postat 14 juli 2007 Då har man bestämt sig. Efter mycket letande och även en del hjälp privat kom jag fram till att Terratec Phase X24 FW passar mina behov idag, och även ett tag framöver. Bra pris, ljud, latency och väldigt välskrivna drivisar. Nu vet ni det 😛 Tack för tipsen 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.