Jump to content
Annons

Pro Tools LE med UAD?

Recommended Posts

madscientist (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej alla lyckliga pt anvĂ€ndare.. Jag har sneglat pĂ„ ett uad flexi pak för att dĂ„ komma Ă„r fairchild kompressorn, roland space echo och pulteck eqarna.... men nu har jag sett i forum att en fördröjning uppstĂ„r vid anvĂ€ndning. Är det lĂ€tt att fixa?

Ska investera i nÄgot för sommarjobbspengen..

Dessa synthar http://www.blocket.se/vi/12570128.htm?ca=13_s fast dom Ă€r mina om detta rekomenderas 😕

Eller ett uad flexi pak.

Helt klart olika priser.. men det ska ju vara nöje med musik och att skruva pÄ syntar Àr aldrig fel.

Vad ska jag vÀlja, samt hur funkar det med fördröjningen?

Redigerat av madscientist
Annons
Postat
Hej alla lyckliga pt anvĂ€ndare.. Jag har sneglat pĂ„ ett uad flexi pak för att dĂ„ komma Ă„r fairchild kompressorn, roland space echo och pulteck eqarna.... men nu har jag sett i forum att en fördröjning uppstĂ„r vid anvĂ€ndning. Är det lĂ€tt att fixa?

Ska investera i nÄgot för sommarjobbspengen..

Dessa synthar http://www.blocket.se/vi/12570128.htm?ca=13_s fast dom Ă€r mina om detta rekomenderas 😕

Eller ett uad flexi pak.

Helt klart olika priser.. men det ska ju vara nöje med musik och att skruva pÄ syntar Àr aldrig fel.

Vad ska jag vÀlja, samt hur funkar det med fördröjningen?

Fördröjningen fÄr man anvÀnda Delay Comp pluggen som följer med UAD pluggarna. Du skickar alla spÄr du inte anvÀnder nÄgon UAD plugg pÄ dit, sÄ ligger de sedan i fas med dina spÄr du anvÀnder UAD pluggar pÄ. RÀtta mig om jag har fel, var sÄ lÀnge sen jag jobbade pÄ det sÀttet dÄ jag upptÀckte delay compensation-funktionen i Logic =) PT LE har tyvÀrr inte nÄgon delay compensation och det Àr riktigt synd. Det gör att jag inte orkar anvÀnda PT LE för tillfÀllet, dÄ det Àr aldeles för omstÀndigt att anvÀnda UAD-pluggarna :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.