madscientist (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 (redigerat) Hej alla lyckliga pt anvĂ€ndare.. Jag har sneglat pĂ„ ett uad flexi pak för att dĂ„ komma Ă„r fairchild kompressorn, roland space echo och pulteck eqarna.... men nu har jag sett i forum att en fördröjning uppstĂ„r vid anvĂ€ndning. Ăr det lĂ€tt att fixa? Ska investera i nĂ„got för sommarjobbspengen.. Dessa synthar http://www.blocket.se/vi/12570128.htm?ca=13_s fast dom Ă€r mina om detta rekomenderas đ Eller ett uad flexi pak. Helt klart olika priser.. men det ska ju vara nöje med musik och att skruva pĂ„ syntar Ă€r aldrig fel. Vad ska jag vĂ€lja, samt hur funkar det med fördröjningen? Redigerat 7 juli 2007 av madscientist
Exil Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Hej alla lyckliga pt anvĂ€ndare.. Jag har sneglat pĂ„ ett uad flexi pak för att dĂ„ komma Ă„r fairchild kompressorn, roland space echo och pulteck eqarna.... men nu har jag sett i forum att en fördröjning uppstĂ„r vid anvĂ€ndning. Ăr det lĂ€tt att fixa? Ska investera i nĂ„got för sommarjobbspengen.. Dessa synthar http://www.blocket.se/vi/12570128.htm?ca=13_s fast dom Ă€r mina om detta rekomenderas đ Eller ett uad flexi pak. Helt klart olika priser.. men det ska ju vara nöje med musik och att skruva pĂ„ syntar Ă€r aldrig fel. Vad ska jag vĂ€lja, samt hur funkar det med fördröjningen? Fördröjningen fĂ„r man anvĂ€nda Delay Comp pluggen som följer med UAD pluggarna. Du skickar alla spĂ„r du inte anvĂ€nder nĂ„gon UAD plugg pĂ„ dit, sĂ„ ligger de sedan i fas med dina spĂ„r du anvĂ€nder UAD pluggar pĂ„. RĂ€tta mig om jag har fel, var sĂ„ lĂ€nge sen jag jobbade pĂ„ det sĂ€ttet dĂ„ jag upptĂ€ckte delay compensation-funktionen i Logic =) PT LE har tyvĂ€rr inte nĂ„gon delay compensation och det Ă€r riktigt synd. Det gör att jag inte orkar anvĂ€nda PT LE för tillfĂ€llet, dĂ„ det Ă€r aldeles för omstĂ€ndigt att anvĂ€nda UAD-pluggarna :/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.