Jump to content
Annons

Pro Tools LE med UAD?

Recommended Posts

madscientist (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej alla lyckliga pt användare.. Jag har sneglat på ett uad flexi pak för att då komma år fairchild kompressorn, roland space echo och pulteck eqarna.... men nu har jag sett i forum att en fördröjning uppstår vid användning. Är det lätt att fixa?

Ska investera i något för sommarjobbspengen..

Dessa synthar http://www.blocket.se/vi/12570128.htm?ca=13_s fast dom är mina om detta rekomenderas 😕

Eller ett uad flexi pak.

Helt klart olika priser.. men det ska ju vara nöje med musik och att skruva på syntar är aldrig fel.

Vad ska jag välja, samt hur funkar det med fördröjningen?

Redigerat av madscientist
Annons
Postat
  madscientist sa:
Hej alla lyckliga pt användare.. Jag har sneglat på ett uad flexi pak för att då komma år fairchild kompressorn, roland space echo och pulteck eqarna.... men nu har jag sett i forum att en fördröjning uppstår vid användning. Är det lätt att fixa?

Ska investera i något för sommarjobbspengen..

Dessa synthar http://www.blocket.se/vi/12570128.htm?ca=13_s fast dom är mina om detta rekomenderas 😕

Eller ett uad flexi pak.

Helt klart olika priser.. men det ska ju vara nöje med musik och att skruva på syntar är aldrig fel.

Vad ska jag välja, samt hur funkar det med fördröjningen?

Fördröjningen får man använda Delay Comp pluggen som följer med UAD pluggarna. Du skickar alla spår du inte använder någon UAD plugg på dit, så ligger de sedan i fas med dina spår du använder UAD pluggar på. Rätta mig om jag har fel, var så länge sen jag jobbade på det sättet då jag upptäckte delay compensation-funktionen i Logic =) PT LE har tyvärr inte någon delay compensation och det är riktigt synd. Det gör att jag inte orkar använda PT LE för tillfället, då det är aldeles för omständigt att använda UAD-pluggarna :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.