Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Har vart inne och lÀst lite hÀr tidigare och tÀnkte att det nog Àr lika bra att gÄ med.

HÀr verkar ju finnas mycket bÄde duktigt och trevligt folk.

Jag Àr lite Ät nybörjarhÄllet i den hÀr vÀrlden.

Har hÄllt pÄ och trixat mig fram hittills men har nog nÄgra mil kvar innan jag kan börja hÀvda att jag kan nÄt.

Jag heter Henrik Sahlqvist och bor ute i Göteborgs skÀrgÄrd pÄ en ö som heter KÀllö-Knippla.

Jag Àr 31-Ärig gitarrist sen ca 20 Är tillbaka men spelar det mesta vid behov.

Gick musiklinjen i början pÄ 90-talet.

Har inte sÄ himla mycket grejer men detta har jag i alla fall:

PC med AMD Athlon 1000 MHz, 512 Ram

Ljudkort Terratec EWX 24/96

Cubase SX 2.2

Synth: Yamaha S03

TvÄ smÄ Behringermixrar för in och ut

VAMP2 för guran

En Crate Club Vintage 50 all tube (Grym rörstack)

med TC El. G-major effekter

(Kopplar en Behringer Ultra-G DI-box mellan förstÀrkare och högtalare och spelar in,

blir riktigt bra faktiskt)

En Roland Cube Bass 30 för basen

Har bestÀllt en ny dator, vad tror ni?:

Pentium 4 (Prescott) 3,2 GHz (Cache 1024)

512 Ram (400 MHz)

250 Gb HDD S-ATA

Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Är detta kortet bra för musikproduktion? NĂ„n som har erfarenhet av det?)

+ en massa lull lull

Ha det gott alla! /Poppen 😛

Annons
Postat
Halloj!

Har vart inne och lÀst lite hÀr tidigare och tÀnkte att det nog Àr lika bra att gÄ med.

Precis! If you can't beat them - join them...

WĂ€lkommen!

Postat

VĂ€lkommen!!

Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Är detta kortet bra för musikproduktion? NĂ„n som har erfarenhet av det?)

Leta lite pĂ„ forumet, sĂ„ kan du hitta mĂ„nga bra tips nĂ€r det gĂ€ller ljudkort. Tror dock inte att sĂ„ mĂ„nga hĂ€r skulle rekommendera ett soundblaster ... tyvĂ€rr. 😄

Postat

Jag anade nÀstan det med ljudkortet. LÀste om det pÄ Creatives hemsida och dÀr

skryter de sÄklart men det Àr vÀl inte sÄ konstigt. Kör nog vidare med mitt Terratec EWX 24/96

som har funkat bra hittills. 😄

Postat

Hej & vĂ€lkommen 😄

Jag har tyvÀrr ett sÄdant SB kort (eller rÀttare sagt eX versionen, typ samma fast bara stöd för 5.1 till skillnad frÄn 7.1) Kortet funkar hur bra som helst sÄ lÀnge man inte ska göra nÄgot proffsit med det. Bra dynamik förhÄllanden osv, men tyvÀrr Àr dess ASIO lÄst vid antingen 16/48 eller 24/96 vilket Àr jÀklit irriterande.

För samma pris (2500:-) hade man ju fĂ„tt bĂ€ttre prylar om man varit lite insatt, vilket jag inte var för 1,5 Ă„r sen nĂ€r det införskaffades 😠

Postat

Hejsan och vÀlkommen hit! Hoppas du kommer trivas lika bra som medlem som du verkar ha gjort som gÀst.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Hejhej.

Du verkar vara en audiokille (sÄdana dÀr gitarrer, heter det vÀl...?) och dÄ fÄr tyvÀrr Àven jag instÀmma i att SB Audigy Àr kasst. Dessutom Àr 512 MB ram lite snÄlt.

Fast det beror alldeles pÄ hur man jobbar...

VĂ€lkommen, hursomhelst.

Postat (redigerat)

Vill dock pÄpeka att "hej och vÀlkommen"-frekvensen Àr betydligt högre hÀr Àn pÄ andra forum (hej 99musik.com!).

edit:

Hej och vĂ€lkommen! 😄

Redigerat av Disco Dan
Postat

Tack ska ni ha för alla trevliga vĂ€lkomsthĂ€lsningar. KĂ€nns Ă€nna gött! 😄

Ang. ram-minnet: Köper pĂ„ mig mer sĂ„nt sĂ„ fort kulorna rullar in (vilket Ă„r som helst nu) 😄

Ha en hÀrlig dag! /Poppen

melody (oregistrerad)
Postat
Tack ska ni ha för alla trevliga vĂ€lkomsthĂ€lsningar. KĂ€nns Ă€nna gött!  😄

Ang. ram-minnet: Köper pĂ„ mig mer sĂ„nt sĂ„ fort kulorna rullar in (vilket Ă„r som helst nu)  😄

Ha en hÀrlig dag! /Poppen

😄 Tjena Poppen och vĂ€lkommen! Bra att du kom hit!

/ Ha en skön dag! / Melody 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.