Poppen Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Halloj! Har vart inne och lĂ€st lite hĂ€r tidigare och tĂ€nkte att det nog Ă€r lika bra att gĂ„ med. HĂ€r verkar ju finnas mycket bĂ„de duktigt och trevligt folk. Jag Ă€r lite Ă„t nybörjarhĂ„llet i den hĂ€r vĂ€rlden. Har hĂ„llt pĂ„ och trixat mig fram hittills men har nog nĂ„gra mil kvar innan jag kan börja hĂ€vda att jag kan nĂ„t. Jag heter Henrik Sahlqvist och bor ute i Göteborgs skĂ€rgĂ„rd pĂ„ en ö som heter KĂ€llö-Knippla. Jag Ă€r 31-Ă„rig gitarrist sen ca 20 Ă„r tillbaka men spelar det mesta vid behov. Gick musiklinjen i början pĂ„ 90-talet. Har inte sĂ„ himla mycket grejer men detta har jag i alla fall: PC med AMD Athlon 1000 MHz, 512 Ram Ljudkort Terratec EWX 24/96 Cubase SX 2.2 Synth: Yamaha S03 TvĂ„ smĂ„ Behringermixrar för in och ut VAMP2 för guran En Crate Club Vintage 50 all tube (Grym rörstack) med TC El. G-major effekter (Kopplar en Behringer Ultra-G DI-box mellan förstĂ€rkare och högtalare och spelar in, blir riktigt bra faktiskt) En Roland Cube Bass 30 för basen Har bestĂ€llt en ny dator, vad tror ni?: Pentium 4 (Prescott) 3,2 GHz (Cache 1024) 512 Ram (400 MHz) 250 Gb HDD S-ATA Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Ăr detta kortet bra för musikproduktion? NĂ„n som har erfarenhet av det?) + en massa lull lull Ha det gott alla! /Poppen đ
hammagrella Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Halloj! Har vart inne och lÀst lite hÀr tidigare och tÀnkte att det nog Àr lika bra att gÄ med. Precis! If you can't beat them - join them... WÀlkommen!
gol Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 VĂ€lkommen!! Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Ăr detta kortet bra för musikproduktion? NĂ„n som har erfarenhet av det?) Leta lite pĂ„ forumet, sĂ„ kan du hitta mĂ„nga bra tips nĂ€r det gĂ€ller ljudkort. Tror dock inte att sĂ„ mĂ„nga hĂ€r skulle rekommendera ett soundblaster ... tyvĂ€rr. đ
Poppen Postat 2 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 2 september 2004 Jag anade nĂ€stan det med ljudkortet. LĂ€ste om det pĂ„ Creatives hemsida och dĂ€r skryter de sĂ„klart men det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ konstigt. Kör nog vidare med mitt Terratec EWX 24/96 som har funkat bra hittills. đ
freddie Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Hej & vĂ€lkommen đ Jag har tyvĂ€rr ett sĂ„dant SB kort (eller rĂ€ttare sagt eX versionen, typ samma fast bara stöd för 5.1 till skillnad frĂ„n 7.1) Kortet funkar hur bra som helst sĂ„ lĂ€nge man inte ska göra nĂ„got proffsit med det. Bra dynamik förhĂ„llanden osv, men tyvĂ€rr Ă€r dess ASIO lĂ„st vid antingen 16/48 eller 24/96 vilket Ă€r jĂ€klit irriterande. För samma pris (2500:-) hade man ju fĂ„tt bĂ€ttre prylar om man varit lite insatt, vilket jag inte var för 1,5 Ă„r sen nĂ€r det införskaffades đ
Neko Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Hejsan och vÀlkommen hit! Hoppas du kommer trivas lika bra som medlem som du verkar ha gjort som gÀst.
tordA Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 HiYa đ Ă h, han sa RĂR ! đ en kille att lita pĂ„ !
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Hejhej. Du verkar vara en audiokille (sÄdana dÀr gitarrer, heter det vÀl...?) och dÄ fÄr tyvÀrr Àven jag instÀmma i att SB Audigy Àr kasst. Dessutom Àr 512 MB ram lite snÄlt. Fast det beror alldeles pÄ hur man jobbar... VÀlkommen, hursomhelst.
Egghuvud Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 2046 medlemmar och trettio som Ă€r vakna. Hoppas du Ă€r vaken? đ
Lindeberg Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 (redigerat) Vill dock pĂ„peka att "hej och vĂ€lkommen"-frekvensen Ă€r betydligt högre hĂ€r Ă€n pĂ„ andra forum (hej 99musik.com!). edit: Hej och vĂ€lkommen! đ Redigerat 3 september 2004 av Disco Dan
Poppen Postat 3 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 3 september 2004 Tack ska ni ha för alla trevliga vĂ€lkomsthĂ€lsningar. KĂ€nns Ă€nna gött! đ Ang. ram-minnet: Köper pĂ„ mig mer sĂ„nt sĂ„ fort kulorna rullar in (vilket Ă„r som helst nu) đ Ha en hĂ€rlig dag! /Poppen
melody (oregistrerad) Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 Tack ska ni ha för alla trevliga vĂ€lkomsthĂ€lsningar. KĂ€nns Ă€nna gött! đAng. ram-minnet: Köper pĂ„ mig mer sĂ„nt sĂ„ fort kulorna rullar in (vilket Ă„r som helst nu) đ Ha en hĂ€rlig dag! /Poppen đ Tjena Poppen och vĂ€lkommen! Bra att du kom hit! / Ha en skön dag! / Melody đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.