Jump to content
Annons

Medhörning med Mbox


Lomas

Recommended Posts

Ok. Detta är säkert en ganska dum fråga men än så länge är jag helt borta vad gäller signalvägar hit och dit.

Kopplade in en Mbox 2 och kan inte komma på hur jag ska få till medlyssningen. Alltså jag vill höra det som jag gjort "i datorn" samtidigt som jag hör vad som kommer in genom micken.

Körde tidigare med ett M-audio kort och en mixer och lyckades på något sätt få till det där, men kan inte komma på hur jag ska göra med denna låda...

Några tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du vrider en av "rattarna" motsols så styr du hur mycket av insignalen och det redan inspelade som ska blandas. Jag har själv en mbox och vet inte hur det ser ut exakt på mbox2 men ratten borde ju heta mix-input, monitor eller något liknande. Kör du med hörlurar så ska ju den ochså vara uppdragen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den har jag hittat och förstått hur den fungerar. Men jag får inte med "pannade" saker. Har en session med en gitarr vänster och en gitarr höger men dom slås bara ihop, och det är inte monoknappen på boxen som är intryckt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vet jag inte alls, du kör inte dom genom en bus som inte är utpanorerad?

Jag är själv väldigt "basic-användare" så det bästa är nog att vänta på att någon Protools räv hittar tråden.

Hoppas det löser sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...