Jump to content
Annons

Program för att köra flera ljudkort samtidigt.

Recommended Posts

Michaelb (oregistrerad)
Postat

Hej

Detta är inget allvarligt försök att skapa något av högsta kvalitet.

Utan ett test & se om det funkar inget annat.

Så kommentarer som att köp ett nytt kort mm kan vi stryka direkt 😕

Så till vad som vill uppnås.

Följande kunna stoppa in t.ex 4-6 st gamla kassa 😊 sb kort

i en & samma maskin & med ett program kunna ta emot kommandon

vi midi & köra ut det på de olika korten för vidare förmedling till

en mixer. (Använda kortens inbyggda ljud)

Kunna använda det hela som ovan men köra den med samplade ljud.

Alla synpunkter & lösningar är välkommna (förutom köp det här nya

20 kanaliga kortet för xxxx kr så funkar allt) :rolleyes::rolleyes:

Mvh Michael Bäck

Annons
Postat

Om du vill skicka MIDI från en källa till många andra mottagare (såsom synthar, samplers, effektpedaler eller något annat man kan styra via MIDI) är lösningen ett MIDI-interface och ett vanligt sequenserprogram såsom Cubase borde klara av den uppgiften.

Vill du spela in många kanaler samtidigt är lösningen inte att köra med många SB-ljudkort utan att köpa något som är avsett för detta (mixerbord med ADAT-funktion + ljudkort som kan skicka ADAT är en lösning alternativt seriekoppla t.ex 3st RME:s FireFace 800 ljudkort om din dator har FireWire 400 eller 800 port). Hela grejen med att använda flera ljudkort samtidigt beror helt på om hårdvaran (ljudkorten + dator) och mjukvaran (operativsystem + musikprogram) har stöd för detta eller inte. Om din PC har stöd för detta vet jag inte men jag antar att så inte är fallet 😕

Vill du använda SB-ljudkortet som sampler så går det säkert bra men jag tvekar tyvärr på att du kan använda fler än ett SB-ljudkort då jag antar att Windows blir förvirrat och inte vet vilket av dina ljudkort som skall användas. Du är begränsad till att använda minnet på SB-ljudkortet och får leva med det är jag rädd sålänge du inte kan expandera ljudkortets minne.

Detta är mina personliga åsikter och de må strida mot vad du vill men jag hoppas ändå att de var till någon nytta :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.