Jump to content
Annons

Melodifestival 2005


BeeZed

Recommended Posts

Är det någon/några på detta forum som skickar in till bidrag till detta?

Skickar ni i så fall in själva eller via förlag? eller både och?

Har själv planer på att skicka in nåra bidrag.

Inte för att chansen är stor men, provar man inte så är ju chansen NOLL! .... *hehe*

Kan vara kul o veta hur många som skickar in. :-D

PS! När skall NKOTB göra comeback egentligen??? 🙂

Redigerat av BeeZed
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tror Hacke snickrar på nåt, fråga honom.

Oooja, jag gör. 🙂

Fast å andra sidan... varför inte? Enligt er feedback borde jag skicka in nåt sånt här... 😛

Vad gäller egentligen? Kanske inte just jag och just den låten, men var går gränsen för var/hur ett bidrad får ha spelats innan? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har funderat lite löst på att skicka in ett bidrag... Iofs ganska oseriöst funderande, men man vet aldrig.

Det har ju varit med en bunt ganska så kassa "synth"-låtar på sistone, så det kanske är dags för nåt riktigt "bra"... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, visst ska man skicka in! Förra året skickade jag in för första gången; två låtar, varav en finns på in hemsida (Tell me that you love me too) och den andra ligger hemma och väntar på remix. Det är en mångårig dröm som jag förverkligade.

Jag har också gjort några låtar i år som jag bestämt mig för att inte skicka in, det blir ju lite jobb om man mot förmodan skulle bli uttagen och jag känner att jag inte har tillräckliga resurser för det, varken kvalitativt eller tidsmässigt.

Däremot har jag i år haft turen att få kontakt med ett par kompositörer som antagit några textförslag som jag snickrat ihop och det är ju betydligt lättsammare...man får vara med, men behöver inte ha själva huvudansvaret för inspelning och produktion. Det är ett par riktigt bra låtar som jag tror på, men det är väl med låtar som med ungar...man tycker bäst om sina egna... 😉

Oavsett diskussion om kommersialitet och massmusikproduktion så är det kul att skapa musik och skulle man nån gång i livet bli uttagen så skulle det vara en riktig höjdare...

...tycker åtminsone jag...

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också gjort några låtar i år som jag bestämt mig för att inte skicka in, det blir ju lite jobb om man mot förmodan skulle bli uttagen och jag känner att jag inte har tillräckliga resurser för det, varken kvalitativt eller tidsmässigt.

Blir ens låt uttagen så tror jag det kommer en bunt nissar och "tar över". Man ger ju så att säga upp sin egen inverkan på produktionen när man skickar in. De får välja artist, arrangera mm mm.

Tidsmässigt har man nog alltid tid att sitta i green room 😆 Man ser ju ändå på finalerna på TV...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ens låt uttagen så tror jag det kommer en bunt nissar och "tar över". Man ger ju så att säga upp sin egen inverkan på produktionen när man skickar in. De får välja artist, arrangera mm mm.

Tidsmässigt har man nog alltid tid att sitta i green room 😉 Man ser ju ändå på finalerna på TV...

Åh. Är det så? 🙂 Men i egenskap av upphovsman måste du ju ha något att säga till om när de "väljer och arrangerar"...?? 😉

edit: där lät jag nog lite korkad ja.. 🙂 men du förstår nog, jag undrar alltså vad dina och deras rättigheter är...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också gjort några låtar i år som jag bestämt mig för att inte skicka in, det blir ju lite jobb om man mot förmodan skulle bli uttagen och jag känner att jag inte har tillräckliga resurser för det, varken kvalitativt eller tidsmässigt.

Blir ens låt uttagen så tror jag det kommer en bunt nissar och "tar över". Man ger ju så att säga upp sin egen inverkan på produktionen när man skickar in. De får välja artist, arrangera mm mm.

Tidsmässigt har man nog alltid tid att sitta i green room 🙂 Man ser ju ändå på finalerna på TV...

Förmodligen har Du rätt, men i reglerna står att man som upphovsman är ansvarig för de "Backing tracks" som behövs, samt att SVT har rätt att underkänna de backing tracks man skickat in...det kanske kommer intresserade som vill fixa jobbet...jag vet inte...

Jag har nog inte riktigt bestämt mig ännu...vi får se... 😉

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad snackar ni om? Det finns bara en melodifestival värd namnet, och den hittar man här! 😆

..precis...o snart har vi hela artistsverige som skickar HIT sina bidrag istället... 😆

..

Eller mest troligt.... inte.. 😆

Jag skickade in en låt 2001, tror jag...men det blev ju inget och hade inga som helst förväntningar, mest för att ha gjort det.. 😆 tror att dom fick in 1600 bidrag den gången.

Ska man vara med måste man ju försöka få tag på en riktigt bra artist som kan framföra låten.. otippad och grön tror jag är en helt omöjlig kombination.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror att dom fick in 1600 bidrag den gången.

Av vilka 1445 var Signade Bert K?

Det är som en surdeg det där. Det är samma låtar som ligger och jäser år efter år. Skriver man tio/år så skickar man 20 år två . o s v. Möjligtvis med lite upphottade discotrummor eller vad som för övrigt är inne det året.

Mitt tips om årets textinnehåll är fred och kärlek. Det har ju gått några år sedan "Ein bishcen friiiiiiden" - så att satsa på fredstemat tror jag är smart. '

Party party börjar bli ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske ska samarbeta fram ett riktigt odrägligt bidrag tillsammans.

Här har ni första versen och en bridge:

Jag såg på teven idag

Hur barnen svälter, ja det såg jag

Tänk om vi var ett enda land

Ja så tänker jag ibland

En värld av frihet hopp och kärlek

Inga vapen och terror-hot

Slut på regn och dålig väderlek

Hand i hand och fot-mot-fot

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...