Jump to content
Annons

VST Sampler med pitch utan att ändra längden


bernu

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet någon bra mjukvarusampler som klarar av att pitcha ett ljud utan att förändra längden på samplingen.

Så att man alltså kan spela samplingen via ett keyboard utan att samplingen bilr kortare bara för att man spelar en ljusare ton.

Tacksam för förslag 😕

/Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det är svårt så här på rak arm. Ett annat sätt är att pitchshifta samplingen i ett ljudredigeringsprogram och på så sätt skapa en multisampling. Resultatet blir dessutom bättre på det sättet då en sampler måste räkna ut shiften i samma takt som du spelar. Jag har för mig att CoolEdits timestretch/pitchshift fungerar bra för ändamålet...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Tjo!

Jag har kontakt och den funkar perfekt som pitchshifter. Dock kan man inte pitcha allt för mycket innan det börjar låta apa, men jag älskar Kontakt för dess feta filter och många funktioner. Väl värt pengarna. Dock låter effekterna skit, men e man ute efter lo-fi så funkar ju det med. Det e ju trots allt inte grejorna som gör musiken utan snillet bakom spakarna.

Peace 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...