Jump to content
Annons

Event Alp 5 är det nåt att ha?


Liquid_6

Recommended Posts

Annons
Är det nån som som vet om ett par event alp 5 är nåt att ha?

Har ett par Event TR-5 och är nöjd! De ska väl vara någorlunda likvärdiga!

Klen bas så Du bör komplettera! Bra ljud för de pengarna dock!

Kolla runt i butikerna efter monitorer i den prisklassen och lyssna på skivor med den musiken Du tänker pyssla med! Så får Du en aning om hur de låter...räkna med hur akustiken är där Du ska sitta!

Happy Hunting!

Peace...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett par Event TR-5 och är nöjd! De ska väl vara någorlunda likvärdiga!

Klen bas så Du bör komplettera! Bra ljud för de pengarna dock!

TR5 och ALP5 låter faktiskt ganska olika, när vi hade monitorerna inne för test ställde jag upp dem bredvid varandra och jämförde. ALP5 känns mycket mid'igare medan TR5 i mina öron känns rakare med mer diskant och och om jag minns rätt även botten. Personligen föredrar jag TR5 men ALP5 kan absolut vara värda en lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett par Event TR-5 och är nöjd! De ska väl vara någorlunda likvärdiga!

Klen bas så Du bör komplettera! Bra ljud för de pengarna dock!

TR5 och ALP5 låter faktiskt ganska olika, när vi hade monitorerna inne för test ställde jag upp dem bredvid varandra och jämförde. ALP5 känns mycket mid'igare medan TR5 i mina öron känns rakare med mer diskant och och om jag minns rätt även botten. Personligen föredrar jag TR5 men ALP5 kan absolut vara värda en lyssning.

Tack för tillrättavisandet Majken! 😉

Jag borde skrivit att jag inte lyssnat i ett par ALP5!

Mitt uttalande var något jag snappat upp i en diskussion! :rolleyes:

My bad!

Peace...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som som vet om ett par event alp 5 är nåt att ha?

Har ett par Event TR-5 och är nöjd! De ska väl vara någorlunda likvärdiga!

Klen bas så Du bör komplettera! Bra ljud för de pengarna dock!

Kolla runt i butikerna efter monitorer i den prisklassen och lyssna på skivor med den musiken Du tänker pyssla med! Så får Du en aning om hur de låter...räkna med hur akustiken är där Du ska sitta!

Happy Hunting!

Peace...

Fråga till Drivkraft:

Jag sitter ochså med TR-5 och undrar vad du har kompletterat med i basväg? Jag funderar på att skaffa en sub, men vet inte riktigt vad man ska satsa på.

För att återgå till tråden:

Jag tycker TR-5 låter kanon, men som sagt lite extra basfrekvenser skadar nog inte.

Jag lyssnade både på alp:en och TR-5:an innan jag köpte monitorer, och jag mins att jag tyckte alp:en hade ett lite för "skrikigt" ljud. Nu är jag ingen expert på frekvensgångar, men jag minns att jag reagerade på att dom i mitt tycke lät lite sämre än TR-5.

Hoppas du hittar något som funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...