powerblade Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 hejsan...skulle någon (hyffsat fort) kunna beskriva i detalj eller bifoga en bild på hur en hängmatta-eq ser ut? får inte riktigt till det 😕 jag använder waves req 6-bands!
Lundin Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Känner mig rejält skyldig till att använda begreppet hängmatta.. 😕 .. och jag vet.. jag uttrycker mig klantigt ibland.. för det är egentligen inte riktigt så enkelt att bara applicera en hängmatte-EQ rakt över en masterfil och sen tro att mixen är klar. Man kan i olika givna situationer justera det sista på en masterfil - småsaker - för att uppnå lite extra briljans,lite mjukare mid, lite fetare botten m.m på en mix som redan sitter i finrummet.. d.v.s att alla element i mixen måste vara så bra justerade som möjligt innan detta steg påbörjas. I detta läget finns det flera för ändamålet anpassade verktyg att ta till.. i små doser kan de göra en subjektivt trött och grå mix till en skimrande diamant, detta som dessvärre inte ska vara alldeles uppenbart gjort, utan just ligga där o skapa en gnagande fråga i ditt huvud: " Hur fasen har de gjort det här" Skicka mig ett PM så ska jag försöka ge dig lite hints i rätt riktning
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.