Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! undrar om någon har ett bra ljud på amplitube 2 som liknar det lamb of god kör på... har meckar mycket men får inte fram ett så bra ljud, lite småskit i bakgrunden och sånt.. så hade varit skönt att få en bra preset jag kan mecka med, de som kommer med är inte så likt det jag söker.. mvh richard

Annons
Postat

Hejsan! Tror att det blir svårt att få lika bra sound med Amplitube. Har inte testat den själv men du kommer att behöva ha en bra kompressor för att kunna få ett liknande sound. Vet inte om programmet har det. Det funkar kanske att spela ackord men kan bli svårt när man ska spela lite mer rytmiska, snabba saker. Precis som Lamb of God. Vet inte hur högtalarsimuleringen är i Amplitube. Den måste vara riktigt bra om du ska få ett bra sound. Disten måste också vara bra, det får inte bli grötigt. Tror inte att LOG använder alltför mycket dist. Men jag får ett liknande sound från min Demonizer så den kan jag rekommendera starkt. Testa. Högtalarsimuleringen är kanonbra, likaså med dist och kompressor. Använd inte för mycket dist bara. Kompressorn är helt suverän. Jag lovar, du blir inte besviken om du testar. Demonizern är helt analog också och har rör. Det bästa är att man "hör" ackorden ordentligt även om du har rejält med dist. Tyvärr så har jag inget svar på din fråga om Amplitube men tipsar om detta för att jag vet att det funkar väldigt bra om man ska ha ett LOG liknande sound. Men, det sitter minst lika mycket i fingrarna 😏 Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.