Jump to content
Annons

Reaper hjälp..


Maffe

Recommended Posts

Har gjort en låt med min kusin i reaper.. Vi har ett beat och recordat våra röster i det.. Men när vi ska spara den så blir det antingen en fil som man bara kan öppna i reaper.. Eller en massa jävla audi filer... Hur får man ihop det till en hel låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Om jag trycker på den knappen så gör den beatet till en wav fil och tracksen med våra röster till en Wav fil.

Dom ska liksom vara i samma för jag ska bränna ut det på skiva

Måste man ha röstet och beatet på samma track eller? Och hur fan gör man då? Vi spelade beatet på track 1 och recorda våra röster till track 2

Redigerat av Maffe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Om jag trycker på den knappen så gör den beatet till en wav fil och tracksen med våra röster till en Wav fil.

Dom ska liksom vara i samma för jag ska bränna ut det på skiva

Måste man ha röstet och beatet på samma track eller? Och hur fan gör man då? Vi spelade beatet på track 1 och recorda våra röster till track 2

Har du fått någon ordning på det? Jag sitter nämligen helt i samma sits... Det blir inte en mp3:a om jag sparar ner det, så som jag tror att det ska göras. Någon som har något tips? Hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar: Gå via menyn File/Render...

Förresten, de här jävla massa "audi filerna"... Kul att du lyckas! Själv får jag stå ut med en jävla massa Volvo... 🥰

Men visst är det väl så att den sparas ner som en wav.fil och så får man sedan själv konvertera den till en mp3? Jag använde Limedrop.. hette det så tro? Och så måste man förstås se till att ha alla spår markerade innan man väljer Render.

Det var lite mickligt i Reaper, betydl lättare i cubase..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det väl så att den sparas ner som en wav.fil och så får man sedan själv konvertera den till en mp3? Jag använde Limedrop.. hette det så tro? Och så måste man förstås se till att ha alla spår markerade innan man väljer Render.

Det var lite mickligt i Reaper, betydl lättare i cubase..

Man behöver inte nödvändigtvis spara resultatet som WAV, utan man kan välja "Output Format" som t.ex. APE, FLAC, OGG och MP3 (i det senare fallet måste man ladda hem LAME MP3 Encoder som är gratis).

Såvitt jag vet behöver man inte "markera" några spår innan rendering — det du hör mixas ner till stereo- eller monofil, beroende på vad du väljer.

EDIT: Förresten, när jag ändå har er här på "tråden", varför inte testa mitt "Advanced Theme", Vixie Plain, för REAPER? 🥰

Länk: http://www.cockos.com/forum/showthread.php?t=15269

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...