Jump to content
Annons

Lying to you


Neko

Nå?  

9 röster

  1. 1. Nå?

    • Topp!
      2
    • Bra
      3
    • Nja
      0
    • Bort!
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Lying to you

* ARTIST/GRUPP: Neko

* GENRE: EBM eller nått

* LÅTLÄNGD: 1:46

* KOMPOSITÖR: Neko

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 2.44

* LÅTLÄNK: Lying to you

Liten del av en låt jag knåpade ihop under gårdagen. Har blivit läskigt produktiv de senaste dagarna, men har blivit lite fartblind under tiden också. Undrar lite hur den funkar, och om det är något som sticker ut vansinnigt illa i denna låt.

Själv är jag osäker på introt och den distade sången. Om ni tycker det skall ändras eller så, skriv hur och till vad helst. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar det växande introt. Låten i övrigt lite traditionell. Distade sången tycker jag inte fungerar. Skulle vara snyggare med rent ljud. Det blir för dominerande + att kontrasten till musiken inte riktigt fungerar på något skummt sätt. (vet inte varför??)

Jag tycker att det är en bra idé som fortfarande känns mycket på idéstadium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott, jag ska se över inspelningen. Ville ha en distad sång, men när den väl låg så tyckte jag att den inte blev som jag ville. Får inte heller till den dist jag först önskade. Låter jättelöjligt utan dist dock. 😉 Får väl göra en nyinspelning av sången och försöka se vad som kan göras åt den den gången...

Hur menar du med traditionell?

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag osäker på introt och den distade sången.

Den distade sången gilllar jag iaf, påminner om Matt Johnson i The The. Kanske skulle den klara sig bättre utan för mkt i bakgrunden för att inte bli " 2 much" i de partiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt aldrig lyssnat mycket på 242, men hört deras namn då och då. Kanske ska lyssna in mig lite på dem så jag vet vad jag ska göra för att inte bli för lik.

Angående distsång och mycket grejs. Vad är det som ska bort? Trummor/bas eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag är väl ingen expert men här ska du få min humble opinion iallafall! 😉

först vill jag att du ska sänka hi-haten, sedan vill jag ha in ngn pad som är lite bubblande smådistad sådär!(fattade du vad jag menade? det gjorde inte jag iaf men ändå!), tar månne synthmattan och sången ut varandra när de är på samtidigt? lägg ngt annat müsigt ilsket slingliknande när du sjunger fast lite längre bak i mixen =)

Okej nu när jag klagat klart vill jag bara säga att jag ville svänga mina lurviga när jag hörde låten!

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Nästan lite trance-feeling på synthen ju.. 😄 Jag håller med Egghuvudet om att sången inte riktigt passar in här...du kanske skulle ha låten instrumental istället? Sången skall du dock inte slänga bort, den ska du spara och använda i något annat sammanhang istället. 🙂

Jaja, detta är ju bara vad jag tyckte..alla tycker vi ju olika 😉

//Nisse

EDIT: Stavfel..

Redigerat av Nisse
Link to comment
Dela på andra sajter

Reason Ok då är jag med lite på hur du menar

Nisse Tror faktiskt inte låten bär sig utan sång. Jag är dålig på att göra instrumentala låtar då de tenderar att bli rätt enformiga av någon tämligen outgrundlig anledning. Det är mest disten jag inte känner mig 100 på, sången kommer jag behålla, om än i en annan form kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Det är mest disten jag inte känner mig 100 på, sången kommer jag behålla, om än i en annan form kanske.

Sången är bra! Den passar fint.

Tänk "Innerstrings" med Black Strobe.

Jag tycker nog att disten sitter bra också. Men testa absolut utan, och gör lite eq-pill åt telefonrösthållet kanske?

Syntslingan tycker jag är fjortis/8bits-dummkopfpop. Den skulle behöva vara lika bitter och avig som sången, fast på ett eurotrashigt sätt. 😕

Ungefär som nu, bara lite coolare, om du fattar.

Trummorna är riktigt bra, sitter som en smäck! Vad är det för burk? Microtonic?

edit: "Topp", säger jag!

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort Hur menar du nu? Nej Tyvärr?

Disco Dan Hur ska jag göra slingan elakare? Göra ljudet elakare eller göra en mer elak slinga?

Trummorna är Microtonic men Kicken är delad på saker. 1 sönderdistad topp från Microtonic och en djupare kick från Tomcat, Orions egen trumburk.

Ang. rösten så har telefonröst mycket riktigt passerat mina tankar. Jag exprimenterar mig fram och ser vad som hoppar ut i slutänden. Kanske är det som du skriver att det egentligen inte är sången, utan melodin som blir lite knas? : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Disco Dan Hur ska jag göra slingan elakare? Göra ljudet elakare eller göra en mer elak slinga?

Inte spela så många toner, mindre arpeggiokänsla.

Kanske också använda en lead med lika mycket attityd som du har i resten av låten, ljudmässigt alltså?

Allt drar åt Output Recordings-hållet på ett mycket snyggt sätt, men syntens hurtiga syntpop-A1-känsla sänker coolhetsfaktorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud Tack, då är jag med i svängarna igen 🙂

Disco dan Skruvar lite och ska se vad som händer. Om jag orkar hivar jag upp en ny version ikväll

EDIT: Blir nog ingen ny version ikväll... Lite mindre dist på sången nu, men kan inte få slingan att bli vettigare utan att helt göra om den, och då blir det ju inte samma låt... 🙂 får se vad som händer.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

men kan inte få slingan att bli vettigare utan att helt göra om den, och då blir det ju inte samma låt...

Fattar hur du menar.

Jag gillar inte heller att få feedback som går ut på att man ska ändra låten till något man inte själv tänkt sig.

Det var bara så att jag hörde nåt här som jag gillade och tänkte att om han gör si och så, så blir det ännu mera ... ..om du förstår... 🙂

Ursäkta svamlet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Midori Tackar 🙂 Det kommer mer musik härifrån snart som du kan lyssna på.

Disco Dan Gillar att få kritik, det är lärorikt och intressant, men ibland så kan det bli som nu. Trots att kritiken är bra går den inte att ta tillvara på ett bra sätt. Jag vill pilla lite med arpen, eftersom jag håller med om att den är lite avig, och så går det inte! Ush... Sålunda, jag behåller melodin, men det finns inget annat ljud som passar och ingen dist som inte bara trashar ljudet... 😠 Så kan det gå. Hur som, sången har fått sig en lite mildare dist och tror helhetsbilden blir lite bättre nu. Får väl se om jag slänger upp den nya versionen framöver. Ska formatera HDD....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...