Jump to content
Annons

M-audio fast track


vigilante (oregistrerad)

Recommended Posts

vigilante (oregistrerad)

tjenis!!!

verkar som jag gjort en liten blunder... är rätt grön på detta och har tänkt länge att införskaffa prylar så jag kan spela in lite hemma. gjorde den fatala missen att köpa m-audio's fast track (ej pro) för några månader sen. igår så kom dagen då jag införskaffade mig en studio projects B1 mick, kablar, puffskydd, stativ å annat smått. Glad i hågen så pluggade jag in mick-fan i ljudkortet utan vidare resultat. Upptäcker till mitt stora förtret att m-audio's fast track inte har fantommatning (hade inte en tanke på detta när jag köpte skiten - som sagt jag e rätt grön).

Så nu undrar jag vad fan jag ska göra? Kan man komma runt det? är den enda lösningen att köpa nytt ljudkort? eller kan man koppla en pre amp till ljudkortet och få fantommatningen där igenom? Kan man koppla en preamp till m-audio's fast track? Det är liten snillen spekulerar nu jag vet, men upplys mig. jag är inte så jävla sugen på att lägga mycket mer pengar ljust nu utan att få resultat . man tappar ju sugen rätt snabbt, jag vill bara lira utan bekymmer!

Har även problem när jag pluggar i gitarren. det blir knappt nån signal(jag har full gain) och man får hamra som en idiot för att få guran på spåret. pluggar jag in en dynamisk mick så får jag kanonfin signal. Nån som vet?

men man får väl vad man betalar för I guess.

Försökte leta i andra trådar men hittade inget så nu skickar jag frågan till nån hjälpsam där ute!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tjena

det var ju förargligt att du råkade just köpa B1 mickarna och du har inge ljudkort som har fantommatning.

finns två alternativ och tyvärr så måste du inhandla grejer men så är det ibland. antingen köper du en vanlig dynamisk mick alt. ett nytt ljudkort eller preamp.

kollade lite hos thomann och för ca. 600 kr (frakt inräknad) så får du denna grej

http://www.thomann.de/thoiw5_behringer_mic...p_prodinfo.html

som enbart agerar som en preamp.

det var mitt tips

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena

det var ju förargligt att du råkade just köpa B1 mickarna och du har inge ljudkort som har fantommatning.

finns två alternativ och tyvärr så måste du inhandla grejer men så är det ibland. antingen köper du en vanlig dynamisk mick alt. ett nytt ljudkort eller preamp.

kollade lite hos thomann och för ca. 600 kr (frakt inräknad) så får du denna grej

http://www.thomann.de/thoiw5_behringer_mic...p_prodinfo.html

som enbart agerar som en preamp.

det var mitt tips

/Anders

Eller så köper man Art Tube MP Project för 695:- så får man fantommatning till miken och en bra line-signal till ljudkortet.

Plus lite rör-känsla

Link to comment
Dela på andra sajter

vigilante (oregistrerad)

tack för svaren!

Har som jag ser det tre alternativ:

byta sp b1 mot en sm58. (men jag vill gärna micka upp akustisk gura)

köpa en pre amp (med risk för att det ändå inte funkar?)

eller sälja ljudkortet och lägga till en slant på ett bättre. ex line6 ux2 (USB e krav för mig)

de förslagen på preamp ni gav, line:ar man in den i ljudkort då eller? Nån som har erfarenhet av just detta ljudkortet(m-audio fast track) och preamp?

Anders; vart hittar man Art Tube MP Project för 695:-?

jag är väl beredd att lägga en tusing till på detta innan jag ger upp...

jag har ju som sagt inga planer på att bli en ny Tim Mulligan utan vill kunna lira akustisk gura, elgura och lägga sång.

//Gustaf

Redigerat av vigilante
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...