Jump to content
Annons

Hjälp med Edirol Orchestra !


J-5000

Recommended Posts

Tjena !

Jo, jag har här en liten "test"-version av Edirol Orchestra, och jag tycker det är urgrymt !. Programmet är något jag så småningom kommer att investera i OM det inte vore för en grej:

Ifall jag gör nånting i Cubase med Edirol, sparar och sen stänger projektet eller programmet, så sparas inte inställningarna för de projektet på EO.

Alltså, det är grund-inställningarna för instrumenten som dyker upp, och inte dom jag använde sist.

Någon som vet svaret ?

Jag sökte på deras hemsida men jag förstod inte riktigt vad dom menade;

"You must store an Orchestral proprietary settings file in order to recall (reload) the file when you reload your project."

Redigerat av J-5000
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har det och använder det med Sonar...där väljer jag som vanligt output till EDIROL orchestra, väljer Bank och instrument och spara det hela.....när man ladda in sången igen då ladda han också in inställningar....borde vara samma i cubase

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, va knasigt. Verkar väldigt dumt ifall de vet om problemet och inte har ändrat detta. Borde ju vara självklart att EO sparar inställningarna i projektet automatiskt tycker jag.

Nåväl, hittade svaret i ett annat forum;

Inne i EO så går man in på System->File->Performance och sparar.

Sen laddar man in den filen, plopp, så funkar det.

Lite halvkrånligt men det funkar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...