Jump to content
Annons

EZ Drummer & Finger Trigger


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Nån som har och använder EZ Drummer i kombination med M-Audios bräde Finger Trigger? Fungerar det med Cubase LE? Funderade på att köpa den kombinationen själv, men läste nånstans att det var problem i kombination med Cubase... Är det så??? Går det att lösa?

😑

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tja!!

kul att du funderar på att skaffa en trigger finger från m-audio. har själv införskaffat mig en sådan för några veckor sedan och kör den tillsammans med nuendo och det funkar fint med ez drummer. en riktig rolig grej är det också.

den har både midi och usb som man kan använda. usb måste man ha för annars kan inte triggern triggas så att säga. fast då jag kör med usb så blir det fördröjning med midi signalerna vilket leder till att man måste hela tiden flytta på grejerna i tid så att det stämmer. fast detta problem avhjälps nu när jag ska skaffa mig en midikabel som jag kommer koppla till min nyinköpta midiman.

köp en och ha en trevlig sommar!

mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
fast då jag kör med usb så blir det fördröjning med midi signalerna vilket leder till att man måste hela tiden flytta på grejerna i tid så att det stämmer. fast detta problem avhjälps nu när jag ska skaffa mig en midikabel som jag kommer koppla till min nyinköpta midiman.

MidiMan? Är det en box?

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena

midiman är absolut en liten burk som är ganska behändig. speciellt om man jobbar mycket med midi grejer, typ trigger finger från m-audio. grejen med den är att den har som i mitt fall fyra midi in och fyra midi out. just nu är det lite overkill men då jag tänkt i framtiden införskaffa några vanliga synthar så är det alltid bra att ha några midi ingångar till övers. sen kopplas allt i midiväg till burken och som sedan går till ljudkortet via en midikabel.

mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...