Jump to content
Annons

Varför kan man inte komma in på detta Forum?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tekniskt fel och vit ruta med ytterligare info är vad som kommer upp under knappt en dag nu, när jag försökt nå detta forum. Sökte då på google och gick in i en artikel, och på så sätt kunde jag komma in i Forumet. Men inte annars.

Varför?

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Försökte igen. Får upp en ruta där jag ska ange min mailadress.

Känns det igen?

😠

musik (oregistrerad)
Postat

Det gör INTE jag! Jag får upp en ruta där det står:

HOPPSAN! Det har skett ett tekniskt fel som vi håller på att lösa. Om du vill hjälpa oss att lösa det, så ange vad som hände innan du kom till denna sidan och ange din epostadress i rutan nedan.

...ungefär nåt sånt, står det...

musik (oregistrerad)
Postat

INFEKTION?

😠

musik (oregistrerad)
Postat

Har Norton AntiVirus hela paket. De har varit på mig nu i 3 veckor om att jag måste uppdatera ett år ytterligare för ytterligare 750 kr. Men det är 4 dagar kvar ännu på den gamla perioden. Min paranoida sida säger mig att Norton själva planterat något, som ska få mig att tro att de är oumbärliga.

😳

Postat

Instämmer. Norton ställer till mycket trassel, så andra virusdödare är absolut att föredra - exempelvis NOD32.

Som brandvägg kör du t ex ZoneAlarm Pro (Pro-versionen sätter alla sorters körbara mail-attachments i karantän, medan gratisversionen bara tar en filtyp om jag kommer ihåg rätt).

För att scanna efter spyware, så kör du med gratisprogrammen AdAware eller Spybot (eller båda för att vara ännu säkrare).

Postat

Köp en ny dator musik 😛

Utan Norton den här gången...

musik (oregistrerad)
Postat

Nej, det har jag inte råd med på nytt! 16 tusen tyckte jag var mycket pengar...

Så ett par år till får den allt fungera. Så att jag hinner skriva det jag tänkt skriva på den och spela in det jag tänkt spela in på den.

Men nästa gång köper jag ingen dator! Då blir det en digitalporta från Tascam. Skriver gör jag då på min Panasonic. Dator blir överflödigt.

Men det är inte datorn det är fel på. Förmodligen är felet att Norton inte upptäcker nåt skit. För jag provade nu ikväll igen och saken kvarstår. Jag kan bara komma in på forumet via google och inte via www.studio.idg.se.

Är det verkligen INGEN annan som har samma problem? Kommentar från tidningens personal om detta vor önskvärt.

På fredag har jag raderat Norton helt från pc:n. Det blir ett annat program hädanefter, i samband med att jag uppgraderar mitt bredband då också.

musik (oregistrerad)
Postat

Kan meddela att jag blir utkastad från Forumet titt och tätt också. Och måste logga in på nytt. Kul!

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Norton blockerar inte bara kakor, det blockerar allting! Men nu har jag sedan en tid lyckats få Norton till exempel till att åtminstone fråga mig om jag vill öppna en önskad pdf-fil. Och det vill jag ju oftast, annars hade jag ju inte försökt öppna den.

Bra att kunna när man vill läsa manualer.

Norton är bra, för bra. Fick en rapport som sa att det blockerat över 73330 intrångsförsök och virus på min pc senaste året (vilket är några fler än förra året). Undrar hur Norton får fram det, om det bara är ett försäljningsknep, det låter ju bra.

Postat

Mitt ZoneAlarm har blockerat 248856 intrångsförsök. Vet dock inte på hur lång tid. Jag har kört med det ett par år... Numera har jag visserligen hårdvarubrandvägg också, så sedan omkring ett år tillbaks, så stoppas alla sådana försök innan det ens kommer fram till datorn - men ZoneAlarm får fortfarande hänga med och blockera körbara attachments och kontrollera vilka program som ska få ha tillgång till Nätet...

De kan hålla rätt på antalet intrångsförsök, eftersom det kommer in ett ping till datorn som brandväggen sedan inte skickar något svar på, något datorn hade gjort om den inte hade någon brandvägg... De flesta försöken är dock inte alls allvarligt menade, utan hade inte inneburit någon risk - om inte den i andra änden visste att det var just din maskins IP-adress han hittade och att det var just på din maskin han ville komma åt något...

De flesta IP-adress scanningarna är troligen efter öppna mailservers för att kunna använda som SPAM-mailserver. Det finns tyvärr fortfarande väldigt många sådana öppna mailservrar...

musik (oregistrerad)
Postat

Ok.

Vad betyder Gateway-Mac-ID?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.