JJMusik Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Hej! Jag märkte igår kväll att outputen i mina monitorer är mkt lägre än tidigare. Jag kan ha volymen på fullt i winamp/wmp och allting på fullt i delta-panelen och ändå är det liksom inte "högt". det är en klar skillnad... Jag har inte ändrat volymen på mina monitorer (dem är aktiva) utan dem rattarna står som dem alltid gjort... Vad sjutton kan ha hänt? Skall tilläggas att ljudkvaliteten inte är försämrad Någon som har en idè?
mattebalja Postat 16 mars 2007 Postat 16 mars 2007 kanske låter fördummande, sorry i sådana fall. -volymikonen nere i aktivitetsfältet? inte råkat sänkas där? har du ingen ikon där, gå in i 'ljud och ljudenheter' i kontrollpanalen. annars kanske ditt ljudkort har en separat panel där det kan ha råkat sänkas?
Timegroove Postat 16 mars 2007 Postat 16 mars 2007 Eftersom du säger delta-panelen, så antar jag att du har ett M-Audio-ljudkort. Jag har ett AP 2496, och där påverkar även windows inbyggda volymkontroll, förutom ljudkortets egna, så kolla så att det inte är sänkt där.
Limpan Postat 16 mars 2007 Postat 16 mars 2007 har ett m-audio delta 1010 och där händer det ibland att volymkontrollen i windows är nervriden, så som många här har skrivit om. Jag brukar inaktivera den i windows så man slipper den, så den inte bråkar, du har ju ändå m-audios egna mixer =)
Timegroove Postat 16 mars 2007 Postat 16 mars 2007 Limpan sa: har ett m-audio delta 1010 och där händer det ibland att volymkontrollen i windows är nervriden, så som många här har skrivit om. Jag brukar inaktivera den i windows så man slipper den, så den inte bråkar, du har ju ändå m-audios egna mixer =) Frågan är om det går att inaktivera den. Det går ju att ta bort ikonen för volymkontrollen, men den påverkar ändå ljudet.
yavolo Postat 24 maj 2007 Postat 24 maj 2007 Jag har råkat ut för precis samma sak, har ingen aning om vad det kan bero på. Alla olika volymkontroller är på max, ändå är det ganska lågt, otroligt irriterande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.