Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

lÀste pÄ aftonbladet om att regina lund spelade in sin egen platta....

se bild hÀrNOJE-23s32-regina-77_368.jpg

Àr det nÄn som vet vad studion heter dÀr hon spelar in???

...jag menar det ser lite konstigt ut pĂ„ bilden....kabeln till mikrofonen hĂ€nger lite löst dĂ€r, hon har inget pop-filter (iofs behöver man inget om man kan det dĂ€r med sĂ„ngteknik), men Ă€ndĂ„ ser allt vĂ€ldigt konstigt ut....eller Ă€r det bara jag som Ă€r pedantiskt dĂ€r allt mĂ„ste vara i sin ordning! đŸ˜±

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Vilken jĂ€vla bild. đŸ˜±

Skulle inte lyssna pÄ den plattan ens under pistolhot.

Spyr pÄ innerliga skÄdespelare som ska göra musik.

Postat

stod nÄtt om att hon satsat allt hon Àger pÄ att skivan skall slÄ. Verkar som hon inte Àr rik som det troll hon Àr.

Postat

med en Ärsinkomst pÄ 250 000 Àr det ju inte sÄ mycket....

men visst ser studion lite konstig ut?

Postat

Hon har ju tidigare alltid jobbat med Johan Norberg, och sÄvitt jag förstÄtt sÄ spelar mr Norberg in allt hemma i sin lÀgenhet pÄ ett vÀldigt spartanskt vis (Àven om det inte hörs pÄ lÄtarna). Men det kanske Àr annorlunda pÄ den hÀr skivan?

Postat
Hon har ju tidigare alltid jobbat med Johan Norberg...

Vad har hon för hÄllhake pÄ honom?

Postat

det kan du se i kÀrlekens sprÄk

Postat (redigerat)

det kan du se i kÀrlekens sprÄk

Regina Lunds film?

SÄg den pÄ videohyllan hÀromdan.

Om sÄ en rysk torped tryckte ett ner mitt huvud i malmökanalen samtidigt som Mona Sahlin lÀste högt ur Aftonbladet Kvinna om och om igen skulle jag inte gÄ med pÄ att se den.

Redigerat av nattvaktaren
Postat
stod nÄtt om att hon satsat allt hon Àger pÄ att skivan skall slÄ.

Hmm, sÄ man kan fÄ studiotid för en pÄse mongoliska kryddor, en kÄnken-ryggsÀck och en skottkÀrra rökelse?

Postat

Om sÄ en rysk torped tryckte ett ner mitt huvud i malmökanalen samtidigt som Mona Sahlin lÀste högt ur Aftonbladet Kvinna om och om igen skulle jag inte gÄ med pÄ att se den.

He he he aldrig funderat pÄ att bli filmkritiker?

Postat

He he he aldrig funderat pÄ att bli filmkritiker?

😆 TĂ€nkte det med nĂ€r jag lĂ€ste Nattis inlĂ€gg... Han och Nils-Petter...klockrent

Postat

Regina Lund Àr en rÀtt bra skÄdis och underligt nog en tokbra sÄngerska. Skjut mig gÀrna, men hennes tvÄ tidigare plattor har pÄminnt en del om Stina Nordenstam.. Fast bÀttre.. heh.. Regina Lund tycks ha vÀrlden mot sig, vilket jag gillar. Hon Àr lite som en Thomas Di Leva fast varken rumsren eller omtyckt. Skall man lyssna pÄ en lÄt för att bli övertygad om Regina som "musiker" sÄ skulle det antagligen vara "we don't need another hero" som Àr en riktigt bra cover.

I övrigt kan jag vÀl sÀga att jag sett KÀrlekens SprÄk och ursÀkta sprÄket men fy helvetes djÀvlar sÄ usel den var. Nattvaktarens förslag om att fÄ huvudet nedtryckt i vatten av en rysk torped och fÄ Aftonbladet Kvinna tvÄngslÀst av Monika Sahlin lÄter rejÀlt otÀckt men ÀndÄ som en semester jÀmfört att behöva se den smörjan igen.

/Majken

Postat
Regina Lund Àr en rÀtt bra skÄdis och underligt nog en tokbra sÄngerska. Skjut mig gÀrna, men hennes tvÄ tidigare plattor har pÄminnt en del om Stina Nordenstam.. Fast bÀttre.. heh.. Regina Lund tycks ha vÀrlden mot sig, vilket jag gillar. Hon Àr lite som en Thomas Di Leva fast varken rumsren eller omtyckt. Skall man lyssna pÄ en lÄt för att bli övertygad om Regina som "musiker" sÄ skulle det antagligen vara "we don't need another hero" som Àr en riktigt bra cover.

I övrigt kan jag vÀl sÀga att jag sett KÀrlekens SprÄk och ursÀkta sprÄket men fy helvetes djÀvlar sÄ usel den var. Nattvaktarens förslag om att fÄ huvudet nedtryckt i vatten av en rysk torped och fÄ Aftonbladet Kvinna tvÄngslÀst av Monika Sahlin lÄter rejÀlt otÀckt men ÀndÄ som en semester jÀmfört att behöva se den smörjan igen.

/Majken

Hehe... jag vet vilken film jag ska se ikvÀll! ...fast jag trodde att "kÀrlekens sprÄk! var nÄgon gammal sexualundervisningsfilm med "Inga och Sten"!

MÄste sÀga att jag tycker att Regina Àr rÀtt lÀcker (eller Ätminstne sist jag sÄg henne). Om filmen nu skulle vara sÄ dÄlig sÄ kan jag ju alltid lyssna pÄ hennes musik!

FörvĂ„nad nattis? 🙂

Postat
Om filmen nu skulle vara sÄ dÄlig sÄ kan jag ju alltid lyssna pÄ hennes musik!

FörvĂ„nad nattis? 🙂

Lite faktiskt.

Trodde du bara lyssnade pÄ duktig musik.

Postat
Hon Àr lite som en Thomas Di Leva fast varken rumsren eller omtyckt.

Va?! Är Thomas Di Leva omtyckt?

Eh, ja...?

AllsÄng pÄ skansen och sÄ.

Postat

En cool kille. Utflippad och fjollig. Och cool! 🙂

Postat

MÄste glida in och tillÀgga att Regina gjorde en av de mest sköna och avslappnade dagskonserterna pÄ Hultsfred 98. Hon var sig sjÀlv och gjorde ett mycket sÀkert framförande av sin musik som gjorde den all rÀtta - i sin genre.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Eh, ja...?

AllsÄng pÄ skansen och sÄ.

Ett mellanslag för mycket dÀr va?

AllsÄng pÄ skansen ocksÄ, menade du vÀl?

Redigerat av Danny Cort
Postat

SÄÄÄ... lyssnade igenom skivan Year Zero, och eftersom jag inte hört henne innan sÄ mÄste jag sÀga att jag blev postivit överraskad. Skönt trött röst, men jÀkla knepig och tillkrÄnglad produktion med en massa jobbiga slÀpiga ljudeffekter.

NĂ€, enklare skulle det varit...

Postat
MÄste glida in och tillÀgga att Regina gjorde en av de mest sköna och avslappnade dagskonserterna pÄ Hultsfred 98. Hon var sig sjÀlv och gjorde ett mycket sÀkert framförande av sin musik som gjorde den all rÀtta - i sin genre.

Tsss. Du tycker bara hon Àr snygg.

Postat
MÄste glida in och tillÀgga att Regina gjorde en av de mest sköna och avslappnade dagskonserterna pÄ Hultsfred 98.

PĂ„ superskunk.

Postat

vilken Ă€r hennes bĂ€sta lĂ„t dĂ„, mĂ„ste provlyssna i sĂ„ fall ? 🙂

Postat
vilken Ă€r hennes bĂ€sta lĂ„t dĂ„, mĂ„ste provlyssna i sĂ„ fall ? 🙂

Mr. Jones

Eller nya singeln Courage

Postat
stod nÄtt om att hon satsat allt hon Àger pÄ att skivan skall slÄ. Verkar som hon inte Àr rik som det troll hon Àr.

dÄ mÄste jag absolut köpa skivan !!!!!!!!!!!!!!!!

attityd och sjÀlvförtroende Àr viktigt i musiken !

Postat
attityd och sjÀlvförtroende Àr viktigt i musiken !

...men kompenserar knappast brist pÄ talang.

Gillar ni andra skÄdisplattor ocksÄ förresten?

Rickard Wolff?

Leonard Nimoy?

Sven Wolter? 🙂

Postat (redigerat)

Samuel Fröler

Redigerat av Danny Cort

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.