Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kör på en Liteverison av Live6 och använder Battery 2 som plugg.

Hur spelar jag in controllerna från Battery i Live 6? Försöker spela in dom som man

gör med dom andra instrumenten i Live6 men controllerna i Battery lyckas jag inte med. Har någon en lösning vore jag ytterst tacksam

Annons
Postat

Jag vet inte riktigt eftersom jag inte har Battery.

men det borde funka på samma vis.

Alltså, markera spåret så det är spelbart, sedan på rec o spelarin din automation!

Postat

Tackar för svar. Jag kom på det tillslut. Man måste assigna controllerna i Battery på ett halvkrångligt sätt sen kunde man styra den i Live, inte helt tillfredställande Editöversikt i Live men ändå.

Nu stötte jag på ett nytt problem, nämligen: När jag har assignat min O2 keyboard för att styra en synth på ett track så går det inte att assigna upp controllern till en ny synth på nytt track, då styr den båda trackens controller.

Hur kommer man till rätta med det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.