Sonnert Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 (redigerat) Jag lyssnade pÄ Mansons cover pÄ Tainted love och jag blev sugen pÄ att Äterskapa chordet som gÄr i början, jag tror att det Àr ett G. jag vet inte om originalet har samma ljud, det va ett tag sedan jag hörde den. vad Àr det egentligen för ljud? har ni nÄgra idéer? EDIT: Tydliggjorde rubbe /adm Redigerat 26 augusti 2004 av Olsberg
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Originalet av Gloria Jones? Det Àr ju stompiga soulbasar och sjungande 60-talstrummor rÀtt av.
Sonnert Postat 19 augusti 2004 TrÄdstartare Postat 19 augusti 2004 ok det kanske finns en Ànnu Àldre version Àn den jag tÀnkte pÄ... nÄvÀl, lÄt oss dÄ koncentrera oss pÄ mansons version.
android Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Du tĂ€nker antagligen pĂ„ Soft Cells version av lĂ„ten. Det Ă€r vĂ€l den som Ă€r mest kĂ€nd.. Om jag minns rĂ€tt sĂ„ har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nĂ„t mer percussivt... Men nu sitter jag bara hĂ€r och gissar, sĂ„ det kanske Ă€r lika bra att lĂ€gga ner.... đČ Du kanske inte ens tĂ€nker pĂ„ samma grej...?
Sonnert Postat 19 augusti 2004 TrÄdstartare Postat 19 augusti 2004 Om jag minns rÀtt sÄ har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nÄt mer percussivt... Men nu sitter jag bara hÀr och gissar, sÄ det kanske Àr lika bra att lÀgga ner.... Du kanske inte ens tÀnker pÄ samma grej...? fast jag tycker nog att mansons version ocksÄ innehÄller ett "tut tut"-ljud sÄ vi tÀnker nog pÄ samma. kan det vara en orgel av nÄgot slag?
hackeman Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Tainted Love med Marylin Manson... gjordes inte den som soundtrack till Not Another Teen Movie? đ Tycker man har (medelst hört) hur mĂ„nga versioner som helst av denna lĂ„t, men tacka vet jag Soft Cell's första version. đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 ok det kanske finns en Ànnu Àldre version Àn den jag tÀnkte pÄ... nÄvÀl, lÄt oss dÄ koncentrera oss pÄ mansons version. Det fins en Àldre veision av allt du tÀnker pÄ, man.
slittorin Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Det finns ett antal versioner ute pÄ nÀtet. Men mxtabs brukar generellt vara ganska uppdaterad. http://www.mxtabs.net/tabs.php?path=Guitar...nted+Love,36006 Sven
Sonnert Postat 20 augusti 2004 TrĂ„dstartare Postat 20 augusti 2004 hmm tabs hjĂ€lpte mig inte vidare bra eftersom det Ă€r just ljudet jag Ă€r ute efter . jag har lyssnat pĂ„ Soft Cells version nu och Ă€ven den innehĂ„ller chordet sĂ„ vi kan konsentrera oss pĂ„ den lĂ„ten đ
Nanne Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 ide... ladda hem GMmidifilen och studera den lite nÀrmare.
android Postat 26 augusti 2004 Postat 26 augusti 2004 (redigerat) Om jag minns rĂ€tt sĂ„ har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nĂ„t mer percussivt... Men nu sitter jag bara hĂ€r och gissar, sĂ„ det kanske Ă€r lika bra att lĂ€gga ner.... Du kanske inte ens tĂ€nker pĂ„ samma grej...? fast jag tycker nog att mansons version ocksĂ„ innehĂ„ller ett "tut tut"-ljud sĂ„ vi tĂ€nker nog pĂ„ samma. kan det vara en orgel av nĂ„got slag? Skulle ju tro (pratar fortfarande utifrĂ„n mitt nĂ„got dĂ„liga minne) att det Ă€r ett synth-brass/trumpet-ljud av nĂ„t slag. I sĂ„ fall borde du kunna Ă„terskapa nĂ„t liknande pĂ„ varenda liten synth som har oscillatorer som kan ge ifrĂ„n sin puls/fyrkantsvĂ„gformer... Men jag kanske fortfarande tĂ€nker pĂ„ fel ljud, sĂ„ i sĂ„ fall ber jag om ursĂ€kt... đđ Edit: omformulering Redigerat 26 augusti 2004 av android
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 GEHĂR kan det vara nĂ„t kanske ??
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 GEHĂR kan det vara nĂ„t kanske ?? Shit, vi Ă€r inte lika proffsiga som du sĂ„ vi fĂ„r helt enkelt sno midifilen. Men ha det sĂ„ bra.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Postat 28 augusti 2004 GEHĂR kan det vara nĂ„t kanske ?? Ojojoj.... We got a live one here!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Postat 28 augusti 2004 (redigerat) GEHĂR kan det vara nĂ„t kanske ?? Ojojoj.... We got a live one here! Redigerat 28 augusti 2004 av Danny Cort
hackeman Postat 28 augusti 2004 Postat 28 augusti 2004 GEHĂR kan det vara nĂ„t kanske ?? Ojojoj.... We got a live one here! NĂ€men.. vad hĂ€nde med dina vackra ord du först skrev? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.