Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag lyssnade pÄ Mansons cover pÄ Tainted love och jag blev sugen pÄ att Äterskapa chordet som gÄr i början, jag tror att det Àr ett G.

jag vet inte om originalet har samma ljud, det va ett tag sedan jag hörde den.

vad Àr det egentligen för ljud?

har ni nÄgra idéer?

EDIT: Tydliggjorde rubbe /adm

Redigerat av Olsberg
Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Originalet av Gloria Jones?

Det Àr ju stompiga soulbasar och sjungande 60-talstrummor rÀtt av.

Postat

ok det kanske finns en Ànnu Àldre version Àn den jag tÀnkte pÄ...

nÄvÀl, lÄt oss dÄ koncentrera oss pÄ mansons version.

Postat

Du tÀnker antagligen pÄ Soft Cells version av lÄten. Det Àr vÀl den som Àr mest kÀnd..

Om jag minns rĂ€tt sĂ„ har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nĂ„t mer percussivt... Men nu sitter jag bara hĂ€r och gissar, sĂ„ det kanske Ă€r lika bra att lĂ€gga ner.... đŸ˜Č Du kanske inte ens tĂ€nker pĂ„ samma grej...?

Postat
Om jag minns rÀtt sÄ har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nÄt mer percussivt... Men nu sitter jag bara hÀr och gissar, sÄ det kanske Àr lika bra att lÀgga ner....  Du kanske inte ens tÀnker pÄ samma grej...?

fast jag tycker nog att mansons version ocksÄ innehÄller ett "tut tut"-ljud sÄ vi tÀnker nog pÄ samma.

kan det vara en orgel av nÄgot slag?

Postat

Tainted Love med Marylin Manson... gjordes inte den som soundtrack till Not Another Teen Movie? 😆

Tycker man har (medelst hört) hur mĂ„nga versioner som helst av denna lĂ„t, men tacka vet jag Soft Cell's första version. 😆

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
ok det kanske finns en Ànnu Àldre version Àn den jag tÀnkte pÄ...

nÄvÀl, lÄt oss dÄ koncentrera oss pÄ mansons version.

Det fins en Àldre veision av allt du tÀnker pÄ, man.

Postat

hmm tabs hjÀlpte mig inte vidare bra eftersom det Àr just ljudet jag Àr ute efter

.

jag har lyssnat pĂ„ Soft Cells version nu och Ă€ven den innehĂ„ller chordet sĂ„ vi kan konsentrera oss pĂ„ den lĂ„ten 😏

Postat (redigerat)
Om jag minns rÀtt sÄ har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nÄt mer percussivt... Men nu sitter jag bara hÀr och gissar, sÄ det kanske Àr lika bra att lÀgga ner....  Du kanske inte ens tÀnker pÄ samma grej...?

fast jag tycker nog att mansons version ocksÄ innehÄller ett "tut tut"-ljud sÄ vi tÀnker nog pÄ samma.

kan det vara en orgel av nÄgot slag?

Skulle ju tro (pratar fortfarande utifrÄn mitt nÄgot dÄliga minne) att det Àr ett synth-brass/trumpet-ljud av nÄt slag. I sÄ fall borde du kunna Äterskapa nÄt liknande pÄ varenda liten synth som har oscillatorer som kan ge ifrÄn sin puls/fyrkantsvÄgformer...

Men jag kanske fortfarande tĂ€nker pĂ„ fel ljud, sĂ„ i sĂ„ fall ber jag om ursĂ€kt... 😆😉

Edit: omformulering

Redigerat av android
ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

GEHÖR kan det vara nĂ„t kanske ??

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Shit, vi Àr inte lika proffsiga som du sÄ vi fÄr helt enkelt sno midifilen.

Men ha det sÄ bra.

Postat

Ojojoj....

We got a live one here!

Postat (redigerat)

Ojojoj....

We got a live one here!

Redigerat av Danny Cort
Postat

Ojojoj....

We got a live one here!

NĂ€men.. vad hĂ€nde med dina vackra ord du först skrev? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.