Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jobbade innan med VST 32 men bytte för ett par månader sen upp mej till SX3. Nu håller jag på att importera alla gamla låtar jag gjort till SX3 och det mesta flyter på helt felfritt, men en sak jag inte blir klok på är följande.

I VST 32 fanns det under "Edit" en meny som hette "List". Där hade man hela spåret framför sig (nu pratar vi alltså midi), alla noter, alla volymer, alla effekter.. Ja typ rubbet. I mina gamla projekt har jag lagt in lite olika kommando bla höjningar av volymer inför refräng osv på vissa låtar och det spökar lite grand i SX3.

Min fråga är om det finns någon liknande meny i SX3, dvs lista över hela spåret och vad som händer. Automation delen är överlägset mycket bättre i SX3 så framöver kommer jag istället jobba med volymerna där. Men som sagt, kan jag komma åt "listan" på något annat sätt? för dom gamla låtarna lever nästan sitt egna liv utan att jag kan hitta vart jag skall ändra 🙂 .

Tack på förhand!

Annons
Postat

Jo! nu hittade jag den hahaha. Jag har letat såå länge. Men den låg inte under Edit. Under under Midi.. *doh*

Svårt att lära en gammal hund och sitta 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.