Jump to content
Annons

Ambient


Recommended Posts

* LÅTNAMN: ?

* ARTIST/GRUPP: DarkActivities

* GENRE: Ambient

* LÅTLÄNGD: 1:26

* KOMPOSITÖR: -

* PRODUCENT: -

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 1 732 608 byte 😆

* STATUS: DEMO!

Ja nu har jag då gjort det igen, en ny demo för 1000:e gången! (väldigt dålig på att avsluta) aja whatever! Nu har jag iallafall kommit med en ny Ambient demo! har dock inte kommit så långt på vägen med har mixtrat lite med den 😉 låten är gjord i Propellerheads Reason 3.0! Hör och häpna! Tackar för svar!

Ambient.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite tråkigt, men bra mixat. Det känns som början på ett intro.

Det är stråkarna som gör låten tråkig. Dom är stela, det händer inget med dom. Vänd ut-och-in och upp-och-ner på låten och exprimentera med saker du aldrig experimenterat med förr.

Bas eller inte. Det går så bra utan. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaa än så länge så kan man ju säga att det är som ett "intro" 😳 blev lite "torr" i hjärnan efter den biten jag hade kommit, dels det att jag har lite svårt att komma på basslines som passar till Ambient. Eller vad jag ska lägga på för ljud etc. Vore tacksam för tips! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaa än så länge så kan man ju säga att det är som ett "intro" 😉 blev lite "torr" i hjärnan efter den biten jag hade kommit, dels det att jag har lite svårt att komma på basslines som passar till Ambient. Eller vad jag ska lägga på för ljud etc. Vore tacksam för tips! 😉

Låt den kreativa processen ta sin plats, och tänk inte! Tänk inte på vad som ska vara där, och vad som passar till ambient och vad som inte passar till ambient. Tänk inte ens genre, tänk bara musik! Varför du gör låten! Vad musik är, vart kommer vi ifrån, meningen med livet... okej, slutar nu! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tycker det här var klockrent!

Bygger verkligen upp en skön stämning...

Känns som en inledning till en låt som kan innehålla allt...

Gillar att du vågar sega och inte skyndar iväg in i låten...

Fortsätt nu... och lägg på stämma på stämma... för att sedan leverera en riktigt fet "refräng" där allt ingår...

- Allting på!, som man säger på kebabstället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det här var klockrent!

Bygger verkligen upp en skön stämning...

Känns som en inledning till en låt som kan innehålla allt...

Gillar att du vågar sega och inte skyndar iväg in i låten...

Fortsätt nu... och lägg på stämma på stämma... för att sedan leverera en riktigt fet "refräng" där allt ingår...

- Allting på!, som man säger på kebabstället 🙂

jag tycker som svarling, så jobba vidare med låten. Det gör inget om låten blir 8 minuter lång 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...