Jump to content
Annons

Skapa en logotyp

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Sitter med designtankar om cd-omslaget och har kommit pÄ att det kan vara bra att ha en logotyp som ser likadan ut pÄ alla omslag, det kan vara sÀttet som artistnamnet skrivs pÄ och det kan gÀlla en liten symbol, ensam eller tillsammans med artistnamn. Det finns ju hur mÄnga grupper som helst som har det.

Finns det nÄgot bra program för detta med att skapa logotyper? Det ska alltsÄ kunna sÀtta samman symboler och text pÄ ett tjusigt sÀtt?

Tittade igenom programlistan och hittade bara Paint, hos mig. Duger det?

😄

:musik

Annons
Postat
Hej!

Sitter med designtankar om cd-omslaget och har kommit pÄ att det kan vara bra att ha en logotyp som ser likadan ut pÄ alla omslag, det kan vara sÀttet som artistnamnet skrivs pÄ och det kan gÀlla en liten symbol, ensam eller tillsammans med artistnamn. Det finns ju hur mÄnga grupper som helst som har det.

Finns det nÄgot bra program för detta med att skapa logotyper? Det ska alltsÄ kunna sÀtta samman symboler och text pÄ ett tjusigt sÀtt?

😄

Adobe Illustrator Àr programmet du söker.

Postat

Paint kan vÀl duga iofs...

Men ska du ha en logga som du kan anvÀnda till alla möjliga ÀndamÄl sÄ ska du skapa den i vektorgrafik, dvs sÄ att den inte bestÄr av pixlar utan linjer och kurvor.

Adobe Illustrator Àr det vanligaste programmet. Men kostar sÄklart en del pengar.

Postat

Glöm paint, skaffa Illustrator. Om du inte har gjort sÄnt förut sÄ ska du nog helst be nÄn annan som kan det sÄ det blir bra, annars kan det nog lika gÀrna kvitta?

Postat

gör de i paint..de e mer true!

Postat
Inkscape!

Ser ingen anledning att lÀgga pengar pÄ Illustrator i dethÀr sammanhanget. Inkscape Àr kompetent, anvÀnder det sjÀlv i mitt jobb.

Jaa, satt precis och funderade pÄ vad det hette nu igen! Kanonbra tips, Rainydays!

musik (oregistrerad)
Postat

Tack för tipsen!

Jag fixar det sjÀlv, Emulator.

😕

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Glöm paint, skaffa Illustrator. Om du inte har gjort sÄnt förut sÄ ska du nog helst be nÄn annan som kan det sÄ det blir bra, annars kan det nog lika gÀrna kvitta?

Ehh...vad Ă€r det för mentalitet. đŸ˜±

Nej...skit i och lÀr dig Cubase om du inte jobbat i det förrut. Mycket bÀttre att lÄta nÄgon annan producera dina lÄtar, annars kan det kvitta.

Man kan vÀl lÀra sig? Samtidigt kanske man tycker det Àr en kul grej att göra. Fast vill man ha "proffs" resultat i och med ett rejÀlt skiv slÀpp, visst kanske man borde lÄta andra knÄpa. Beror pÄ...

Postat (redigerat)
Inkscape!

Ser ingen anledning att lÀgga pengar pÄ Illustrator i dethÀr sammanhanget. Inkscape Àr kompetent, anvÀnder det sjÀlv i mitt jobb.

Tack för tipset!

edit: sen ska man lÀra sig att anvÀnda det ocksÄ. kommer nog ta nÄgra timmar...

Redigerat av Ahab
Postat
Har en bandlogga som skulle behövas göras om till vektorgrafik, nÄn som kan hjÀlpa mig??

Om du laddar hem inkscape som jag lÀnkade till ovan sÄ finns det en funktion dÀr för att omvandla bitmap till vektor. BÀst resultat fÄr du dock om du gör det manuellt. Det Àr inte sÄ svÄrt om det Àr en enkel logga.

Exaroz (oregistrerad)
Postat
Hej!

😉

hm.. du kan testa photoshop eller aaa logo 😆

Postat
Har en bandlogga som skulle behövas göras om till vektorgrafik, nÄn som kan hjÀlpa mig??

jag kan fixa det för dig. PM:a sĂ„ fixar vi det 😆

• 11 mĂ„nader senare...
Postat
Photoshop...? 😄

lite sen bump? 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.