Jump to content
Annons

Inyi - For


Arete

|/-\|  

6 röster

  1. 1. |/-\|

    • Skitbra
      1
    • Hyggligt
      3
    • Funkar väl
      0
    • Rätt sjaskigt
      0
    • Skitdåligt, släng skiten
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: For

* ARTIST/GRUPP: Inyi

* GENRE: indie-nåt

* LÅTLÄNGD: 4:00

* ALLT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 07

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4MB eller så

* STATUS: Halvfärdigt

* LÅTLÄNK: http://feedlabel.se/arete/inyi_for.mp3

Började som lite lek med en gitarr, gjorde en låt av det. Bra/dåligt? Ärlig kritik uppskattad, tycker ni det är skit på alla sätt så säg det :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

roligt att höra dig så här....tycker det finns en schysst känsla i gitarrerna som bara blir bättre ju längre in i låten man kommer....önskar dock lite stuktur i sången...sjung ut lite mer och kanske lite torrare på sången...annars funkar less is more för mig 😛🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker gitarren, klickrytmen och sångmelodin var bra. Tror man kan göra en grym låt byggt på det där, men då behövs nog en lite mer komplett uppbyggnad av låten. Det går nog att hitta både vers och refräng i detta som man skulle kunna förtydliga.

Fast nu snöade jag in på låten för mycket lyssnar en gång till. Känslan är otroligt skön i gitarr och sång... kanske skulle man vänta med klicken en stund så riff och sång får sätta sig? eller, nu andra gången jag lyssnar på det, känns det nästan som klicken är överflödiga, märks speciellt i slutet när dom inte är med hela vägen. Skulle vara fett att bygga upp gradvis med riktiga trummor och sånt istället.

Äsch, jag sitter bara och velar här... Tycker iallafall absolut att du har något att bygga vidare på här, med eller utan klick. Den tilltalar mig hur som helst mer än dina mer abstrakta grejor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det lågmälda men försök styr upp det mer.

Rytm grejen är bra men lite hög mixad. skulle vilja ha upp sängen mer o lite mer processad men mindre rum. In the face så att säga.

Men väga mer i sången kör en tagning o skit i om det blir falsk eller wath ever bara ge dig hän..

Jobba vidare vill höta mer 😲

ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det var hastigt svarat :-D

Kul att ni gillar gitarren, för jag kan verkligen inte spela gitarr för fem öre :-)

Sången är ostrukturerad, det vet jag. Hela sången är improviserad från början till slut så det är inte direkt genomtänkt... Det är en dålig vana jag har, den improviserade förstatagningen får vara som den är när jag egentligen borde använda den som grund och bygga nåt vettigare. Fast jag vill inte fastna i vers/refräng-tänk heller, men ska försöka tänka på att göra saker lite mer strukturerade i framtiden.

Klickrytmer är något jag gillar så riktig trummor kommer jag nog inte att ge mig på (förrän jag faktiskt kan sätta mig vid ett trumset ;-) ). Rytmerna i den här är samplingar från när jag slog på ett tomt ciggpaket :-)

Tackar tackar för givande kommentarer kamrater :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön känsla i låten (och sången). Bra spelat med gitarren om du är en beginner på det.

Den här låten var dock lite tråkigare än dina tidigare. Det var för simpelt och kanske lite ytligt. I andra låtar jag hört från dig har du lekt med ljudena mer, utforskat. Här är allt ganska neutralt och grått. Gör lite mer än en enda tagning!

Ciggpaketet är lite väl in yo face.

Men dina låtar är alltid lika sköna ändå! Keep it up! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

@lind: Tack å bock lind, det värmer att höra :-D

@dana: Tackar tackar :-) Jo den här är väl lite simplare än vad jag brukar göra, beror nog lite på att gitarren är spännande nog för mig för tillfället ;-) Blev också lite skönt att variera mig lite genom att inte vrida runt så mycket på alla ljud.

Fan folk, ni är för goa! Mycket kärlek till er :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...