Jump to content
Annons

Köpa Windows XP Pro - optimerat för audio/video


coxen

Recommended Posts

hej!

alla större musikdatortillverkare har "Microsft Windows XP Pro - optimerat för audio/video" på sina maskiner. vet någon vart man kan köpa ett sådant exemplar?

ja jag har hört efter med dom och dom säljer inte sådana lösa. för det verkar ha tagit ~5 år att utveckla och dom vill enbart sälja det tillsammans med deras dyra datorer 😳

Mvh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själva Windows är det ingen skillnad på, utan det är diverse tweaks som är skillnaden - och sedan brukar de använda speciella moderkort som bara är tillgängliga för utvecklare, där de kan styra IRQ o dyl på ett noggrannare sätt än man kan i ett vanligt Retail- eller OEM-kort. I normalfallet kan man dock pilla ihop en precis lika bra dator på egen hand, om man undviker sneak-lösningar.

Det finns förresten ingen anledning att köpa XP Pro till en musikburk, utan Home räcker alldeles utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva Windows är det ingen skillnad på, utan det är diverse tweaks som är skillnaden - och sedan brukar de använda speciella moderkort som bara är tillgängliga för utvecklare, där de kan styra IRQ o dyl på ett noggrannare sätt än man kan i ett vanligt Retail- eller OEM-kort. I normalfallet kan man dock pilla ihop en precis lika bra dator på egen hand, om man undviker sneak-lösningar.

Det finns förresten ingen anledning att köpa XP Pro till en musikburk, utan Home räcker alldeles utmärkt.

okok 😄

jag har suttit och pillat ihop delar nu på inet.se och fått till en muskelmaskin för 22.000:-

och då ingår 2 st 19" skärmar.

jag var tidigare inne på att köpa macbook pro 17", sen ville jag ha en ACM-D50...

nu har jag lagt ner allt vad laptopdrömmar heter och ska bygga ihop en egen.

blir så sjukt mycket billigare på alla sätt och vis.

återkommer med setup när jag spikat en definitiv lista!

mvh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att låta som en partypooper! Köpte nyligen en iMac och säger med massa år av PC i ryggen... Mac är drömmen!! Inga problem, allt flyter på som det ska, kraft så det räcker OCH blir över!! Kika in en imac INNAN du tjackar PC för 22k!! Dagens tips! *pling*

Peace 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att låta som en partypooper! Köpte nyligen en iMac och säger med massa år av PC i ryggen... Mac är drömmen!! Inga problem, allt flyter på som det ska, kraft så det räcker OCH blir över!! Kika in en imac INNAN du tjackar PC för 22k!! Dagens tips! *pling*

Peace 😄

jag måste erkänna att jag är spelberoende. och tänkte spela lite spel på min maskin i smyg 😄

dessa spel jag lirar går inte att spela på mac.

och för övrigt så är det klent med "testversioner" av div program på mac.

jag har övervägt detta i nägra månader nu fram och tillbaka och kommit fram till att pc is the shit. för mig. och det är ju det allt handlar om. det ska passa mig 🙂

sen gillar jag ju att meka med allt man kan meka med och då passar det perfa att beställa hem en dator i delar.

mvh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att låta som en partypooper! Köpte nyligen en iMac och säger med massa år av PC i ryggen... Mac är drömmen!! Inga problem, allt flyter på som det ska, kraft så det räcker OCH blir över!! Kika in en imac INNAN du tjackar PC för 22k!!  Dagens tips! *pling*

Peace  😄

Mac och PC har samma hårdvara nuförtiden bara så du vet... 😄

(Det var därför Mac plötsligt blev så mycket snabbare… 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det sant att Home stödjer dual core i och med SP2?

Home stödjer Dual Core även utan SP2... 😄

Det som däremot inte stöds av Home, är dubbla CPU - men hur ofta kör man sådana svindyra burkar (som dessutom inte blir snabbare än Dual Core) till annat än servrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste erkänna att jag är spelberoende. och tänkte spela lite spel på min maskin i smyg 😄

dessa spel jag lirar går inte att spela på mac.

Det är ju bara att installera windows på macen och starta det de gånger du vill spela visserligen.

Men du kanske menar att det är 3D-prestandan som inte räcker till. Isåfall kan jag ju förstå det. Då är det Mac Pro som gäller, och de kostar ju en slant.

Och gillar man att meka så är ju ett hembygge det ultimata. Personligen har jag lessnat på det för längesen, bygger bara ihop datorer till vänner och familj lite då och då, men spyr på det varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste erkänna att jag är spelberoende. och tänkte spela lite spel på min maskin i smyg  😄

dessa spel jag lirar går inte att spela på mac.

Det är ju bara att installera windows på macen och starta det de gånger du vill spela visserligen.

Men du kanske menar att det är 3D-prestandan som inte räcker till. Isåfall kan jag ju förstå det. Då är det Mac Pro som gäller, och de kostar ju en slant.

Och gillar man att meka så är ju ett hembygge det ultimata. Personligen har jag lessnat på det för längesen, bygger bara ihop datorer till vänner och familj lite då och då, men spyr på det varje gång.

jag skulle aldrig kunna få för mig att köra xp på en mac...

då kör jag ju hellre pc.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste erkänna att jag är spelberoende. och tänkte spela lite spel på min maskin i smyg  😕

dessa spel jag lirar går inte att spela på mac.

Det är ju bara att installera windows på macen och starta det de gånger du vill spela visserligen.

Men du kanske menar att det är 3D-prestandan som inte räcker till. Isåfall kan jag ju förstå det. Då är det Mac Pro som gäller, och de kostar ju en slant.

Och gillar man att meka så är ju ett hembygge det ultimata. Personligen har jag lessnat på det för längesen, bygger bara ihop datorer till vänner och familj lite då och då, men spyr på det varje gång.

jag skulle aldrig kunna få för mig att köra xp på en mac...

då kör jag ju hellre pc.

Varför inte? Dubbla operativ är ju det bästa av två världar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...