Jump to content
Annons

monochrome vision - (is there) anybody out there


Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      4
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: (is there) anybody out there

* ARTIST/GRUPP: monochrome vision

* GENRE: Synthpop

* LÅTLÄNGD: 3:26

* KOMPOSITÖR: Elisabeth Karlsson

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.7 megabyte

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://www.monochromevision.se/03_-_monoch...y_out_there.mp3

Vill gärna höra era synpunkter på denna låt som vi knåpat ihop.

För mer info, kolla in våran hemsida på http://www.monochromevision.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hejsan, nu har jag iofs lyssnat i mina dåliga högtalare och kan inte uttrycka mej om mixningen osv, inte för att jag är speciellt duktig i det heller men =P jag tycker detta låter bra! riktigt skön stämmning av låten, och det känns iallfall som du har lagt ner mycket tid på den,. virveltrumman påminner mej lite om radioactivity virvlen, vilket inte är negativt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt basigt. Var tvungen att dra ner ordentligt för att skona mina lurar. Kul med röster och grejer i bakgrunden. Sången skulle behöva lite mer attityd, känns lite osäkert framfört nu. Gillar också virveln. Det om mixen.

Låten/stilen är inte min påse alls så om det säger jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill först bara säga att jag gillar låten. Hade dock velat höra det i någon lite mer tempofylld version. Behöver kanske inte gå snabbare, bara annan rytmik. Den där bom - bombomtakten var iofs helt ok, men jag tröttnade lite efter ett tag.

Sen känns sången lite svajig i ljudnivå. Det kanske är allt eko som gör att jag upplever det så. Sångrösten gillar jag.

Men som sagt, jag gillade låten och även känslan/stämningen i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mörkt, syntetiskt, lugnt, intelligent, kallt, varmt, 80-tal..

Kan det bli bättre? 😄

Det enda möjligtvis är att sången skulle vara lite högre i mixen, men annars gillar jag det! Tycker ni inte ska anstränga er för mkt med att sjunga i pitch. Gillar den sången som den är, lite laidback och "hopplös" .. 🙂

Möjligtvis att trummorna ligger lite högt mixade, framför allt virveltrumman..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

mickeand (oregistrerad)

Lämnar mixen där hän för det är jag själv kass på. Tycker väl att det verkar lite rörigt i de lägre frekvenserna. Åtminstone i mina lurar.

Själva grunden i låten verkar bra att jobba vidare på, men melodin känns inte gjuten. Kanske är det det som gör att sångerskan låter så osäker och som sänker sång insatsen. Hör på klippen på er hemsida att hon har en helt OK röst annars. I mina öron iaf, Kenta ;-) Hon tror inte på att melodin funkar helt enkelt...

Jag skulle behålla grunden, omarbeta sång och text och sedan mixa om med lite mer koll på basfrekvenserna.

Annars gillar jag de låtarna som finns på er sida där tjejen (Elisabeth?) sjunger. Helt i min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle vija ha torrare mer processad röst..Nu flygar den runt i låten landar inet riktigt.

Tycker iden är bra. Kankse lite mer varierat komp mot slutet något som driver upp det lite.

Men det ör inte fel..

'ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...