Jump to content
Annons

Hur komprimerar man en AVI fil?


suprapappa

Recommended Posts

hallå

har en avi fil som jag har fört över från en dv-kamera....den är på c:a 1gb men endast 3 min lång......det är en inspelning från replokalen som innehåller bevis på att jag har ägt saker som blivit stulna men som jag saknar kvitto på och jag ska lämna den till försäkringsbolaget så den måste vara i ett format som alla kan se utan massa konstiga codecs

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller så tar du ett dvd brännar program..Enkla brukar följa med dvd brännaren. o gör den dvd skiva inte så jätte koplicerat. Såkandu ju bara lämna skiva till försäkrings bolaget.

TRåkigt att höra om stölden hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Ta reda på vilket dvd brännar prog du har o pm om det strular.

'Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

tack...för syftet funkade det med movie maker men om ngn vet hur man verkligen klipper i en avi fil istället för sätter en utpunkt och gör en ny fil så är jag tacksam...

hade besvär med det en gång då jag gjorde en dvd av filer som inte behövde editeras sånär på att jag hade filmat 10 sekunder för mkt (filmade av gamla super 8 filmer) och ville bara ta bort 10 sek i slutet på filen men höll på att slita mitt hår över det och gav till slut upp

Link to comment
Dela på andra sajter

går att klippa i movemaker oxå.

Beskära ett klipp. Du kan dölja delar av ett klipp om du inte vill att de ska visas i projektet. Du kan till exempel beskära början eller slutet av ett klipp. Beskärningen tar inte bort information från källmaterialet, utan du kan när som helst ta bort beskärningspunkterna om du vill återställa klippet till dess ursprungliga längd. Du kan bara beskära klipp när de ligger på storyboard eller tidslinjen. Det går inte att beskära dem i innehållsrutan.

Dra i klipphandtagen, som visas i bilden nedan, om du vill beskära delar som inte ska vara med i klippet.

ha det gott

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
jag ska lämna den till försäkringsbolaget så den måste vara i ett format som alla kan se utan massa konstiga codecs

Bränn ner den som en DVD eller VCD? Om du alltså skall skicka den till ett försäkringsbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...