Jump to content
Annons

Lonewind goes punkgrunge


lonewind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Someday

* ARTIST/GRUPP: Sam Law

* GENRE: Punkgrunge

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Sam Law och Stagger Productions

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 128Kbps

* STATUS: Slutmix

Hej.... många av er har väl hört mina betydligt snällare och kanske mer seriösa produktioner. Tänkte jag skulle bjuda på en låt av mitt coverband Sam Law.

Det finns fler låtar jag kan bjuda på om någon skulle finna det här intressant

Someday.mp3

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Skriver medans jag lyssnar. Det låter mycket bra produktionsmässigt tycker jag. Trummorna har lite för mycket room tycker jag dock, fast det är nog mest en fråga om smak. Dom distade elgitarrerna är helt ok, lite för vassa och alldeles för hårt distade. Dom duger dock. (Pröva att sänka disten på dom och langa mer middle och bass i dom.

Låten är helt ok, men skulle kunna behöva ett lyft i refrängerna. Låter som sångaren tar i så han spricker i refrängen också. Kanske lite överdrivet, men rätt coolt.

Överlag låter det bra tycker jag. Med lite ändringar skulle det kunna bli bättre. Bland annat dras hela låten med "vasshet", det är lite jobbigt att lyssna på den på hög volym. Mycket beror på dom distade elgitarrerna som är lite jobbiga.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Bra mix förutom sången som är dov och i bakgrunden. Med de distade gitarrerna låter det lite obalanserat, det spretar lite hit och dit i stereobilden.

Bra trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag är impad av det du gör...

Visste inte att du spelade denna typen av musik men hört det andra, blev glad när jag såg att du gjort punkgrunge... är ju min mark.

Produktionen känns grym med tanke på förutsättningarna.... Jag skulle inte vilja ha så distat, mer skitig rock dist.... men är ju mitt tycke.

Men som vanligt får du 5 cobains av 5 🙁

Ju fler gånger jag lyssnar på den desto bättre blir den. Gillar din röst skarpt!

Off topic: fick du tag i folk som spelar stråkar till ditt solo projekt?

EDIT: har ni fler spår?

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag är impad av det du gör...

Visste inte att du spelade denna typen av musik men hört det andra, blev glad när jag såg att du gjort punkgrunge... är ju min mark.

Produktionen känns grym med tanke på förutsättningarna.... Jag skulle inte vilja ha så distat, mer skitig rock dist.... men är ju mitt tycke.

Men som vanligt får du 5 cobains av 5 🙁

Ju fler gånger jag lyssnar på den desto bättre blir den. Gillar din röst skarpt!

Off topic: fick du tag i folk som spelar stråkar till ditt solo projekt?

EDIT: har ni fler spår?

Fasen vad kul att höra att det går hem lite... jag hade på allvar trott att inte en käft som inte var med i bandet skulle gilla någon av de här låtarna. Vi har mest bara gjort de vi själva tycker är bra och inte brytt oss om kommersiella regler alls... så kändes det iaf...

Visst har jag fler låtar... jag ska se om jag inte kan lägga upp fler länkar i den här tråden.

Har du något grunge alster att bjuda på? Finns alldeles för lite svensk sådan musik....

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic: fick du tag i folk som spelar stråkar till ditt solo projekt?

En kille som heter Magnus Holmström som spelar lite olika sorters nyckelharpor (jag har ingen som helst kunskap om såna) svarade på den tråden. Jag håller på att färdigställa en version av min låt Precious som han har bidragit till. Det blir jäkligt häftigt tycker jag. En mycket duktig och trevlig man, Magnus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag är impad av det du gör...

Visste inte att du spelade denna typen av musik men hört det andra, blev glad när jag såg att du gjort punkgrunge... är ju min mark.

Produktionen känns grym med tanke på förutsättningarna.... Jag skulle inte vilja ha så distat, mer skitig rock dist.... men är ju mitt tycke.

Men som vanligt får du 5 cobains av 5 🙁

Ju fler gånger jag lyssnar på den desto bättre blir den. Gillar din röst skarpt!

Off topic: fick du tag i folk som spelar stråkar till ditt solo projekt?

EDIT: har ni fler spår?

Fasen vad kul att höra att det går hem lite... jag hade på allvar trott att inte en käft som inte var med i bandet skulle gilla någon av de här låtarna. Vi har mest bara gjort de vi själva tycker är bra och inte brytt oss om kommersiella regler alls... så kändes det iaf...

Visst har jag fler låtar... jag ska se om jag inte kan lägga upp fler länkar i den här tråden.

Har du något grunge alster att bjuda på? Finns alldeles för lite svensk sådan musik....

Inte än.

Har inte spelat på över 10 år, men det är på gång. Vi lägger upp om vi blir nöjda.

Lägg upp länkar... annars pm:a gärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag är impad av det du gör...

Visste inte att du spelade denna typen av musik men hört det andra, blev glad när jag såg att du gjort punkgrunge... är ju min mark.

Produktionen känns grym med tanke på förutsättningarna.... Jag skulle inte vilja ha så distat, mer skitig rock dist.... men är ju mitt tycke.

Men som vanligt får du 5 cobains av 5 🙁

Ju fler gånger jag lyssnar på den desto bättre blir den. Gillar din röst skarpt!

Off topic: fick du tag i folk som spelar stråkar till ditt solo projekt?

EDIT: har ni fler spår?

Fasen vad kul att höra att det går hem lite... jag hade på allvar trott att inte en käft som inte var med i bandet skulle gilla någon av de här låtarna. Vi har mest bara gjort de vi själva tycker är bra och inte brytt oss om kommersiella regler alls... så kändes det iaf...

Visst har jag fler låtar... jag ska se om jag inte kan lägga upp fler länkar i den här tråden.

Har du något grunge alster att bjuda på? Finns alldeles för lite svensk sådan musik....

Inte än.

Har inte spelat på över 10 år, men det är på gång. Vi lägger upp om vi blir nöjda.

Lägg upp länkar... annars pm:a gärna !

En till låt finns redan i tråden STAY STAY STAY don't leave me...

pma mig när du har något man kan få lyssna på

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Enligt alla vedertagna principer borde jag gilla detta. Men NEJ. För mycket EMO och rip-off på gängse trender. Kul bagateller här och där dock..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...