Jump to content
Annons

Svensk visa


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN: Visa

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:Visa

LÅTLÄNGD:nån minut

KOMPOSITÖR:Göran

PRODUCENT:ingen

EV. MEDVERKANDE:Göran

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT: mp3 ca. 2 meg

STATUS: Skiss och endast en snutt

Tja la upp den här Intro och första versen på Komp och Arr sidan men kom på att den ändå kanske skulle upp här.

Vill helt enkelt bara veta om den är för lik nån annan som redan finns kan ju vara lite lurigt med visor det verkar vara ett ganska inmutat område. Funkar det att lira guran så här eller blir det för mycket spel, hur funkar figuren rytmiskt och harmoniskt mot melodin? Det ska ju vara ett ganska enkelt komp men ändå inkludera de toner som funkar bra mot melodin. Allt är minst sagt ganska crappy och det är återigen bara en snutt jag menar det vore ju dumt att skriva en som redan finns 😕 så jag ville bara kolla med er. Kommer nog att lira introt på distad gura om det nu visar sig att det är go som gäller. Ja visst fan är den en ok vis idé kanske kan vara bra att få reda på också. Jag siktar på traditionell svensk visa. Nåväl kritik på mix och insatser är lite lönlöst i det här läget men förmodar jag att det framgår. Tar tacksamt mot åsikter.

Göran

studiotestvisa.mp3

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar alldeles utmärkt. I visgenren är det ju nästan meningen att man ska använda sig av standardvändor på nåt vis, annars blir det inte visa om man blir för avancerad tycker jag.

Slutsats: det känns bekant, men inte stulet om du förstår mig. Rock on. Absolut. (Det man eventuell skulle kunna ändra lite, lite på är tonföljden i första meningen som tangerar Cajsa-Stina Åkerström och Åsa Jinders Av längtan till dej)

Om den ska fortsätta vara visa tycker jag du ska plocka fram den nylonsträngade gitarren istället.

Skulle precis till att posta en visa själv. Dags för kexchoklad....

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Wernborg, avvaktar och ser om nån annan känner igen den för mycket annars så är det väl go då. Måste skriva lite text oxå. Nä nån nylongitarr blir det inte gillar inte dom så av den anledningen så saknar mina låtar just det instrumentet :rolleyes: . Jag vet att folk förmodligen tycker att jag är lite galen när det gäller det men det är nåt som skär sig mellan mig och nylonsträngade gitarrer.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter jättefint det här Göran. Poetisk text med fina rim och behaglig stämning. Det finns en poäng med igenkänningsfaktorn som Wernborg påpekar men inte behöver du orolig för någon form av plagiat. Detta funkar alldeles utmärkt och kan bli något riktigt stort. :rolleyes:😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, tycker dock att sången ibland bråkar i mellanregistret :rolleyes: . Lite jobbigt med det höga slidet också, men resten sitter fint o det verkar vara en bra truddelutt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK och tack equality och pompe undras just om det ska vara flera instrument än bara gitarr hmm? Vill nog ha den där kontrasten med distad elgura men det kan kanske bli lite svårt den tar ju plats så att säga. Sorry också att jag inte har haft så mycket tid till återgäldning av kritik men det kommer.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Göran.

Vacker liten sak detta.Hör inga direkta fel,förutom på sången.Du tappar lite luft ibland,och det blir lite för dynamiskt,alltså lite ojämnt i sång nivå..

Kan ju gå att lösa med automatiseringar - eller en ny tagning..Hursom helst,fin låt!

Snygg gura.

Mera visor åt folket!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena Micael och tack ska du ha jag fortsätter väl med den här då det verkar som om inte för mycket är snott ändå. Sången ja det här är ju i princip slask allt men det blir nog ingen större skillnad på det som kommer på den färdiga versionen 😕 . Men iofs. så gillar jag ju när det blir naket och ett ton mer feeling än tekniskt ok, har ju ingen teknik i bagaget heller så det kan ju kanske förklara min inställning när det gäller det 😉 . Det blir nog ännu mer avskalad gura och lite stopp på liret inför vers start och sånt och inget mer eller en utfreakad mix på nåt sätt vi får se.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...