Jump to content
Annons

Hang on/Hold on (Lite Zeppelin groove)


Hammock

Recommended Posts

LÅTNAMN: Hang on / Hold on

ARTIST/GRUPP: Onerous Task

GENRE: Rock/Stoner/Fuzzrock

LÅTLÄNGD: 5:15

KOMPOSITÖR: BMG

PRODUCENT: BMG

EV. MEDVERKANDE: BMG

INSPELNINGSÅR: 2006 (sång pålaggd 2007)

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.9MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:)

Har "sjungit" in lite lööve på en gammal skitig fuzzdänga ...

Kommentarer på låten/mixen, (sången vet jag suger, men om man inte övar ...)

Ny version ...

Onerous_task___hang_on_hold_on_128kbit.mp3

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Hammock.

Detta är vanligtvis inte min genre..men det är kul och nyttigt att lyssna på lite annorlunda musik.Mixen låter lite för hårt komprimerad,digital dist..säkert har kodningen( 128)sabbat en del..Sången är låg överlag..Lite stökig ljudbild,det är det orena soundet som stör mest...Grymt gura solo..Kanske dra ned lite i mastringen/komprimeringen för att få ett bättre sound..

Schysst låt!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Blev glatt när musiken drog igång, Men sången ,,,,nja kanske inte helt djuten.

Blev lite bättre åt slutet till tycker även att den är lite lågt mixad.(även om den brukar ligga längt bak i denna musikgeneren).Gilla att det är lite grötigt.

Öva på sången..hum..För det är ju bra 🙂

ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen låter lite för hårt komprimerad,digital dist..säkert har kodningen( 128)sabbat en del..

Njae, den är nog överkomprimerad, ska se om det går att göra något bättre med det inspelade materialet jag har.

Sången är låg överlag..Lite stökig ljudbild,det är det orena soundet som stör mest...Grymt gura solo..Kanske dra ned lite i mastringen/komprimeringen för att få ett bättre sound..

Instämmer, hörde att sången var låg då jag lyssnade runt lite, men fan, höjer man den så kanske låten suger 😄 Visst är det fuzzigt värre och det var faktiskt meningen 😆 Men visst är det nog i överkant ... kanske lite tajtare samspel mellan bas/gura och trumma skulle göra susen 😉

Ja, solot blev nog rätt bra, lite flummigt med effekter.

Schysst låt!

Tack som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev glatt när musiken drog igång, Men sången ,,,,nja kanske inte helt djuten.

Blev lite bättre åt slutet till tycker även att den är lite lågt mixad.(även om den brukar ligga längt bak i denna musikgeneren).Gilla att det är lite grötigt.

Öva på sången..hum..För det är ju bra 

ynot

Tack som fan!

Japp, sången ska höjas ... ja, och definitivt övas mer på ... ska försöka sjunga om den tills den låter lite bättre... om det går med dagens talang 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången höjd, vetefan om det blir så bra ... man suger ju kaninballe bättre än sjunger 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

man suger ju kaninballe bättre än sjunger 😆

Haha 😎

Låten är superskön, gillar när det brötas loss så här. Har du klippt ihop delarna, för jag tycker det låter som tydliga klipp mellan delarna?

Basen är verkligen skön. Tycker trummorna är lite låga.

Gillar verkligen när bas och gitarr dubblar.

Fräckt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är superskön, gillar när det brötas loss så här. Har du klippt ihop delarna, för jag tycker det låter som tydliga klipp mellan delarna?

Tackar Wernborg! You got to love that fuzz! 😄

Jorå detta är ett gammalt alster, som skulle ta en säker 1:a plats i "cut'n paste-VM".

Blev nog även tydligare när jag mixade om den ... ska se om det finns något man kan göra...

Basen är verkligen skön. Tycker trummorna är lite låga.

Gillar verkligen när bas och gitarr dubblar.

Fräckt!

Tar till mig! Tar till mig! Ska se över trummorna...

Snälla ord, man bockar och bugar! 😄

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nu blev det annat ljud i skällan,det skall gudarna veta.

Sång lyftet blev grymt! Mindre oren prodd också. Kanon jobb!

Jag höll på att blåsa av stolen när det drog igång  Schysst tryck i mastringen!

Hehehe! Jo den drar igång ganska hårt. Tackar! Där ser man va lite konstruktiv kritik kan göra 😄

Asgrymt lir på guran,men det har jag ju redan sagt 

Äsch då *rodnar*, tryckte jag slarvade så ...

Tack som fan!

Kanske ska sluta ratta nu... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nu blev det annat ljud i skällan,det skall gudarna veta.

Sång lyftet blev grymt! Mindre oren prodd också. Kanon jobb!

Jag höll på att blåsa av stolen när det drog igång  Schysst tryck i mastringen!

Hehehe! Jo den drar igång ganska hårt. Tackar! Där ser man va lite konstruktiv kritik kan göra 😄

Asgrymt lir på guran,men det har jag ju redan sagt 

Äsch då *rodnar*, tryckte jag slarvade så ...

Tack som fan!

Kanske ska sluta ratta nu... 😮

Jo jag tycker mixen låter bra.

Det går ju att fila lite på sången.Du har ton och är tonsäker,samt har en bra teknik,så alla förutsättningar har du redan..Du behöver bara öva lite mer.Gör ett gäng tagningar på varandra.Ställ "flaggorna" loctorerna heter det visst,i loop läge där sång partiet är och skråla på tills du har den perfekta tagningen.Eventuellt lägg alla tagningarna på varandra..Typ 100 st som Julio Iglesias gör..Han kan inte sjunga.Men det kan du..En lite långsökt liknelse kan tyckas,men du fattar vad jag menar.Practice practice..Dubba dubba dubba..så blir det grymt!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! ... Här ska skrålas utav helvete! Tur att man bor i villa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...