Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag retar mig extremt att alla refills och samplingar har olika volymer. Man kanske hittar en bra strÄke men den Àr sÄ lÄg att man mÄste höja allt till max och fortfarande dÄ Àr den för lÄg. Ibland fÄr jag mixa hela lÄten lÄg för att ett ljud inte hÄller, och sedan mÄste man bli döv nÀr man lyssnar pÄ nya ljud för dom Àr höga. Upplever ni samma problem?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag retar mig extremt att alla refills och samplingar har olika volymer. Man kanske hittar en bra strÄke men den Àr sÄ lÄg att man mÄste höja allt till max och fortfarande dÄ Àr den för lÄg. Ibland fÄr jag mixa hela lÄten lÄg för att ett ljud inte hÄller, och sedan mÄste man bli döv nÀr man lyssnar pÄ nya ljud för dom Àr höga. Upplever ni samma problem?

Nej det kan jag inte sÀga att jag gör.

Har du nÄgra exempel?

Redigerat av drloop
Postat

om ett ljud Àr för lÄgt, kasta pÄ en maximizer eller en kompressor för att trycka upp ljudvolymen, sÄ du fÄr maximal volym..

tycker du att ljudet Ă€r för högt kan du göra likadant fast sĂ€nka de.. 😆

Postat

Det hÀnder mest nÀr jag bytar mellan refills. Det mÀrks tydligt i ljudbanken pÄ dom sorterade trummorna. Dom skiljer extremt i volym. Men som sagt ocksÄ nÀr jag shiftar mellan refills..

Postat
Det hÀnder mest nÀr jag bytar mellan refills. Det mÀrks tydligt i ljudbanken pÄ dom sorterade trummorna. Dom skiljer extremt i volym. Men som sagt ocksÄ nÀr jag shiftar mellan refills..

det finns ju en volym för autoknappen..

att byta volym pÄ refillen, Àr det vÀl enda jag kan tÀnka mig att du fÄr sÀnka volymen manualt pÄ dem som du vill ha lÀgre, o höja de som du vill ha högre o sen spara om dem!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.