matsumoto Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Hej! Jag har fått ett märkligt problem, som håller på att förstöra för mig. Jag håller nämligen på att redigera en ljudbok, och när vi skulle spela om korrigeringar på de 10 första kapitlen gjorde jag så att jag tog bort resten av kapitlen och sparade om som project för att spara hårddiskutrymme. Nu har jag suttit och redigerat i två dagar, klippt in korrigeringarna. Jag har jobbat med det nya projektet och hunnit redigera 3 kapitel (vilket tog ungefär 2 timmar per kapitel med tanke på de feta omtagningarna) Ikväll har jag av en slump märkt tre ställen där det helt enkelt slutar låta. Regionen ser precis ut som den ska i arrange, men när man lyssnar så slutar den bara låta helt enkelt. I Sample Edit ser man tydligt att det saknas information på det ställe där ljudet försvinner. I det tidigare projektet funkar allt som det ska däremot, så jag har fått lyfta in de regioner som saknats. Jag har redan beslutat att föra över korrigeringarna och börja jobba i det gamla projektet istället, men jag fruktar att det finns flera ställen där ljudet försvinner som jag inte har märkt än. Egentligen skiter jag i vad det beror på, jag vill bara veta om någon har en magisk lösning på det hela? Min deadline är den 24´e och jag hinner inte leta igenom de kapitel där det eventuellt kan finnas "hål" och eftersom vi bara pratar om ljudglapp på några sekunder så är det i princip omöjligt att leta efter dom med ögonen. Finns det något man kan göra? HJÄLP! Jag testade köra en Refresh Overview på en av de trasiga regionerna, vilket bara ledde till att regionen i arrange visade att det inte fanns något ljud.
VacUm Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Är det hela tagningar som inte finns eller regioner/delar av en tagning? Kolla filerna på HDn som regionerna refererar till och hoppas på att det inte saknas ljud "mitt i" filerna.
matsumoto Postat 18 januari 2007 Trådstartare Postat 18 januari 2007 Är det hela tagningar som inte finns eller regioner/delar av en tagning? Kolla filerna på HDn som regionerna refererar till och hoppas på att det inte saknas ljud "mitt i" filerna. Det är delar av tagningar som fattas. det har liksom försvunnit mitt i. Hittils har jag ju hämtat över och bytt ut trasiga regioner från ett annat projekt där regionerna har varit intakta, men nu visade det sig samma sak händer där ibland. Som tur är så har jag en backup i studion, hoppas bara att det inte är samma sak där. Jag har även kopior av filerna på datorn så dom finns inte bara på ett ställe. Jag är helt förtvivlad. Jag testade nyss att dra över en trasig region till ett nytt projekt, men det var samma sak där. Så det är alltså inte själva projektet som är korrupt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.