Jump to content
Annons

Brus problem hjälp!


Reason_user

Recommended Posts

Tjena,

Nu när jag sitter o försöker o få igång TLA 5051:an så får jag ett irriterande brus ljud som visar sig komma från den, är det sant? jag har bytt sladd ändrat plats för kontakten kollat jorden allt möjligt för försöka minimera eller få bort bruset, men det försvinner inte de följer med där hela tiden...vet nån vad som kan va felet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja! jag har fått tips om att inte ha ampern pluggad in i samma utag som datorn..testade de...ingen skillnad...provade o plugga in ampern i ett ojordat uttag, ingen skillnad...jag vet att en annan mixer har fungerat utan brusproblem..kan det vara fel på ampern??? de låter lite orealistiskt...har oxå bytt kabeln mellan ljudkort o amp ingen skillnad...men så fort jag tar ur kabeln från ampern så sluter det o brusa! de som om ampern skapar bruset?? på nåt konstigt sätt som jag inte riktigt begriper mig på? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan koppla ampen på samma 220V uttag som dator, och pröve med att vända ström konnektor för 180 grader-detta ibland löser problemet. Utan jord hmmm 😄 rekomenderar inte!

Troligen du skulle behöva transformator för galvaniskt fördelning (eller hur det heter på svenska, sorry) DET löser problemet med "kopplings bruset" i 80-90% fall.

MVH

Mirrza

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat olika saker, bland annat (utan jord) på ström kabeln osv...och kommit fram till att bruset kommer från maskinen och inte ljudkortet eller någon kabel från ljudkortet eller micen de helt enkelt från apparaten! vad ska jag göra? ska det vara så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi försöker en gång till

Kan du lyssna på utgång från din amp, hur låter det när den är INTE kopplad till dator? Utan brus? - i så fall du behöver en transformator för att skilja åt galvaniskt din dator och amp.

Tips: www.lundahl.se 😉

MVH

Mirrza

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...