Jump to content
Annons

The Last Journey


Recommended Posts

Hej!

Fick lust att slänga upp en låt här eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Den blev klar igår och har inte direkt blivit mixad än. Huvudsakligen på grund av att jag är världens sämsta mixare.

Lyssnas bäst på med ganska hög volym och slutna ögon!

Skulle vara kul att höra vad folk tycker. Brukar inte få så mycket feedback på min musik eftersom jag så sällan delar med mig av den, så det ska bli spännande. Konstruktiv kritik är repetitionens moder.. eller något, just hit me!

LÅTNAMN: Mountains of Mist

ARTIST/GRUPP: Boxcutter aka theedge

GENRE: Ethnic

LÅTLÄNGD: 4.55

KOMPOSITÖR: Boxcutter aka theedge

PRODUCENT: --------- " ----------

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: .mp3

STORLEK: 6.76 mb

STATUS: Ej mixad.

LÅTLÄNK: Boxcutter - Mountains of Mist

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mysigt som sjutton! Blir lite glad i brallan när jag hör sånt här, för det påminner mig jättemycket om japansk rollspelsmusik från gammla klassiska RPGn.

Tänk Final Fantasy, Chrono Trigger, Suikoden så förstår du kanske vad jag menar 😳

Det här hade lätt varit ett dimmigt berg där en unken boss väntar på sista bron ut till andra sidan berget.

Det är inte en såpn låt som skulle agera leadlåt i film/spel. Men det är sånhär musik som sätter stämmningen i väntan på leadlåten.

Jätte jättebra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen konstruktiv kritik, gillar låten som den är.

Riktigt bra, och hade lätt kunnat passa in i en äventyrsfilm eller ett dataspel. Väldigt skön och avslappnande, i alla fall för mig 😉 Vilket innebär att hög volym och slutna ögon lätt kan resultera i att tiden rinner iväg och jag undrar var fan jag är någonstans när jag vaknar 😳 Kommer laddas ner hemma och sparas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får känslan av en svepande sekvens över berg i slutet av en film, mycket bra gjort. En starkare orkester som kommer in vid 1:22 skulle sitta fint! 🙁.

Mycket bra låt men jag vill ha nått som göra ett hela låten brakar loss, något som vid 03: 10 =)

Edit: Skulle gärna vilja mixa låten, en test då som du inte behöver anta då =). Håller på med lite sånhär musik själv ibland =).

//Nexustwins

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis.. Du har lyckats göra en riktigt fin låt. Dock håller jag med föregående person om att låten skulle behöva braka loss lite. Du skulle kunna låta stråkarna ta över en stund vid 3:06.

Förresten, vad använder du för instrument?

Link to comment
Dela på andra sajter

Outstanding 😕 ...

Det bästa jag hört på forumet på länge....

Så jädra fin komposition, instrumentering, mix, allt.

Arret är flawless enligt mig...Hade du haft sång med hade den

fått en 6a av 5 möjliga..

Ser verkligen fram emot nästa från dig..

/Micke

PS: Åker rätt in i Mp3an... 🙂 ..Och där är det inte många som har nöjet

att samlas kan jag tala om...Är väldigt sparsam....

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack alla. Haha man blir nästan rörd!

Får känslan av en svepande sekvens över berg i slutet av en film, mycket bra gjort. En starkare orkester som kommer in vid 1:22 skulle sitta fint! .

Mycket bra låt men jag vill ha nått som göra ett hela låten brakar loss, något som vid 03: 10 =)

Edit: Skulle gärna vilja mixa låten, en test då som du inte behöver anta då =). Håller på med lite sånhär musik själv ibland =).

//Nexustwins "

Ja, du och Llauma har rätt. Det kanske behövs ett lite starkare klimax någonstans. Jag får se om jag orkar slå mig ner och göra något sånt. Jag har svårt för att ta upp låtar igen när jag har "lagt dem på hyllan" så att säga. Anledningen till att det inte kom något klimax kanske var för att jag var för ivrig att färdigställa låten eftersom jag inte hade färdigställt en låt på så länge haha.

Du kan få ge dig på att mixa den om du vill. Hör av dig om du vill ha min msn-adress eller så.

Förresten, vad använder du för instrument?

Jag använder lite olika, bland annat: EWQL Colossus, EWQL Symphonic Orchestra Gold med Pro XP, EWQL RA, EWQL Symphonic Choirs och sen spelar jag den där lilla gitarrbiten själv (mitt i någonstans), haha jag vet att den biten är lite schaskig men jag köpte gitarren för ett par veckor sen och hade tänkt lära mig att spela, det där var bara någon grej jag tog med för att få användning för gitarren.

Outstanding  ...

Det bästa jag hört på forumet på länge....

Så jädra fin komposition, instrumentering, mix, allt.

Arret är flawless enligt mig...Hade du haft sång med hade den

fått en 6a av 5 möjliga..

Ser verkligen fram emot nästa från dig..

/Micke

PS: Åker rätt in i Mp3an...  ..Och där är det inte många som har nöjet

att samlas kan jag tala om...Är väldigt sparsam....

Haha tack så mycket tack så mycket. Du kanske känner för att sjunga till den? Bara att komma hit så riggar jag micken hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar EWQL-instrumenten. De låter riktigt bra, speciellt i rätta händer. Dock tycker jag att du kanske ska undvika att lägga upp fler låtar då du får oss andra att framstå som talanglösa. 😕

Får man fråga var du lärt dig det göra låtar som denna?

Link to comment
Dela på andra sajter

danabacken: hmm ja du har nog rätt. lyssnade igenom den en gång och såg till att hålla tankarna på harpan och ja, den bara går och går haha.. nu när jag tänker på det är det lite knäppt, den spelar ju verkligen hela tiden! hmm fast jag skulle nog hellre lägga in lite andra delar som inte innehåller harpan än att ta bort harpan från de delar som redan finns, men good point.

Llauma: haha. EWQL är underbart.

jadu var jag har lärt mig att göra sånt här.. jag började med fasttracker när jag gick i 5an eller något, sen bytte jag till madtracker i högstadiet.. började med cubase och lite kassa VST-instrument i gymnasiet. så jag har väl hållit på ett tag (jag är 20 nu), fast jag vet inte. jag har inte varit så himla flitig vad det gäller musikskapande. min bror håller på mycket mer och det fick mig att tröttna ett tag för jag kände att jag låg i hans skugga.

sen har jag spelat piano sen jag var liten också, så det hjälper väl.

sen är jag perfektionist typ, så om inte något låter tillräckligt bra i mina öron så ger jag upp det direkt. som jag skrev ovan så är det här första fullständiga låten jag färdigställer sen jag var 14 - 15 haha, sitter bara och ger upp på allt jag gör. den här låten började jag på på julafton tror jag, så den har ju tagit rätt lång tid att göra. anledningen till att jag la upp den var väl just för att jag tyckte att den lät rätt bra ändå. du ska veta att jag har gjort (och gör fortfarande) en jävla massa skit som ingen människa skulle tycka va bra. men jag hade väl tur den här gången haha

ok jag har pratat nog. ha det bra!

Redigerat av Boxcutter
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...