Cat (oregistrerad) Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 hej... midiljuden som jag har spelat in med min synth i cubase kommer inte med när den har gjort audio mixdown till mp3 format...det enda jag hör i mp3 formaten e ljud från reason..det har funkat innan men fattar nada nu..e det nån som vet nåt klokt?
Tilly Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Vad menar du? MIDI är bara ett språk som talar om hur en synth ska spela tex..
Lundin Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 (redigerat) MIDI = Musical Instrument Digital Interface.. som Soundborn säger är det bara ett gränssnitt för hur olika utrustning ska kunna kommunicera med varandra.. oavsett om det gäller att styra ett filtersvep i en syntmodul, skicka not-data eller spela på Reasons inbyggda moduler och syntar via ett externt klaviatur. Redigerat 15 januari 2007 av Lundin
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Spela in audion från din synth på en audiokanal. Alltså den kanalen som ljudet kommer ifrån när du lyssnar. Alternativt gör du realtime export.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.