rull3 Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Hej alla på Studio Forum! Nu är det så att jag har börjat fundera över vad Promotion (Promo.) och Essential mix betyder. Har suttit nu och "googlat" i ett antal timmar, men hittar verkligen ingen vettig förklaring av dessa ord. Det närmaste jag har kommit är att Essential mix, är mix's som den kände DJn "Pete Tong" producerar, men stämmer det verkligen? För har faktiskt ett antal x cd skivor som inte Pete Tong har ngt alls att göra med, så börjar bli förvirrad! Promotion mix, har jag inte hittat någon som helst förklaring på. Uppfattningen som gäller nu är att en "Promotion mix" är ngt man t.ex. gör till en kompis då han fyller år eller dyl.(?). 🙂 mvh Rudolf.
Hellpig Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Promo betyder väl (eller gjorde i alla fall förr, på den tiden när jag samlade vinyl... om jag inte minns fel!) att det är en begänsad upplaga som exempelvis skickas till radiostationer för att "promota" en grupp som vill ut i etern med sitt nya material. Ibland ommixat (kanske för att passa radion), ibland inte.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.