gustaf.gagge Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Hej alla skulle behöva hjälp med mitt maudio audiophile 2496. Byggde ny dator och flyttade över mitt ljudkort. laddade ner senaste drivarna från maudios hemsida och nu får jag bara brum ur kortet. windows säger att det inte finns några konflickter är det någon som vet hur man löser detta? tack på förhand Gustaf
Itzhak Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Hej alla skulle behöva hjälp med mitt maudio audiophile 2496. Byggde ny dator och flyttade över mitt ljudkort. laddade ner senaste drivarna från maudios hemsida och nu får jag bara brum ur kortet. windows säger att det inte finns några konflickter är det någon som vet hur man löser detta? tack på förhand Gustaf brummar det även när du inte har något inkopplat till kortet. du har större chans att få hjälp om du anstränger dig för att redogöra för relevanta saker runt omkring.
gustaf.gagge Postat 12 januari 2007 Trådstartare Postat 12 januari 2007 jepp det gör det oavsett hur jag kopplar så får jag brumm ifrån frånkortet och ingen utsignal.
Violiner Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Eftersom du använt kortet tidihgare så utesluter jag att du har kopplat fel på något sätt. På din beskrivning får jag då intrycket att du kan ha ett hårdvarufel. Alltså att det hänt något med ljudkortet. Prova att ta loss ljudkortet och tryck sedan ner det igen i busskontakten på moderkortet så att du vet att det är korrekt monterat med bra kontakt både i bussen och till chassit. Hur hög är utnivån på "brumsignalen"? Svagt "bakgrundsbrum" eller kraftigare? Använde du ett antistatband från handleden till jord när du monterade datorn? Är sladdarna OK med korrekt jord?
gustaf.gagge Postat 12 januari 2007 Trådstartare Postat 12 januari 2007 ska prova ta ut det och trycka in det igen och jepp jag avände antitsatband att gjorda mig med. åter kommer om det inte funkar Tack !
gustaf.gagge Postat 12 januari 2007 Trådstartare Postat 12 januari 2007 oj använde visst gj på jorda sorry
gustaf.gagge Postat 13 januari 2007 Trådstartare Postat 13 januari 2007 Provade idag med att sätta i kortet i en annan pci plats då blev det helt plötsligt liv i kortet. men jag har fortfarande en svagt 50hz brum. dessutom så får jag ingen in signal i kortet vad gör jag för fel? datorn är inte i ett jordat uttag har det någon betydelse?
ynot Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 det är nog utaget som du får brummet från.Musik dator = jordat utag. Hoppasatt det funkar sedan.. ynot
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.