Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå. har haft huvudbryt med latency.. kör en duo core 1,83GHz och m-audio solo-ljudkort. 44.100hz upplösning med 265 samlpe size, men ligger på ca 8 milisekunder latency. vad bör man ligga på? och hur kan jag få ner latencyn?

Annons
Postat

Inte nog med att denn tråd är postad två gånger utanbån i båda fallen ligger dom helt galet fel!

Som sagt, spriten ger.. O spriten tar!

Postat (redigerat)

sorry.. visste inte vart jag skulle lägga den.. men jag postade den inte för att du skulle påpeka att jag lagt den fel utan för att jag behövde hjälp;)

Redigerat av the_carroll
Postat (redigerat)
hallå. har haft huvudbryt med latency.. kör en duo core 1,83GHz och m-audio solo-ljudkort. 44.100hz upplösning med 265 samlpe size, men ligger på ca 8 milisekunder latency. vad bör man ligga på? och hur kan jag få ner latencyn?

8 ms låter ju inte farligt. En latency som ligger någonstans mellan 5-11 ms är bra. Varför vill du ha ner den? Är det någon speciell anledning? För 8-10 ms funkar bra för mig när jag spelar in gitarr, bas och sång.

Eftersom du är ny så tänkte jag tipsa om sökfunktionen. Här har jag gjort en sökning på latency. Finns väldigt många trådar om det.

Redigerat av Bone
Postat
sorry.. visste inte vart jag skulle lägga den.. men jag postade den inte för att du skulle påpeka att jag lagt den fel utan för att jag behövde hjälp;)

ja.. men varför starat två exakt likadana trådar som ligger helt fel ?

Tror inte du får mer vettiga svar bara för det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.